خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
زندگی نامه سردار شهید غلامرضا با مروت
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط مدیریت   
پنجشنبه 02 مهر 1388 ساعت 14:45
 
 

سوم تيرماه سال هزار و سيصد و چهل و چهار در شهرستان رشت در خانواده اي مسلمان و مذهبي کودکي ديده به جهان گشود، که به عشق ثامن الائمه حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام ؛ غلامرضا نام گرفت . دوران کودکي غلامرضا در آغوش گرم پدر و مادر سپري شد . او تا مقطع اول دبيرستان تحصيل نمود . با اوج گيري فعاليت انقلابيون مسلمان به رهبري امام امت، او با وجود سن کم به صفوف مردم مبارز عليه طاغوت در تظاهرات شرکت مي کرد و به همراه امت حزب الله هر گونه فعاليتي بود، براي رسوايي و به زانو در آوردن حکومت جور و طاغوت ستم شاهي باجان دل استقبال مي نمود.  

پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي وبا تشکيل کميته انقلاب اسلامي مدتي در آن کميته فعاليت نمود، و با تاًسيس سپاه پاسدران انقلاب مدتي با عضويت فعال به دليل سن کم مشغول به همکاري باسرو قامتان سپاه شد اما طولي نکشيد که مسئولين سپاه به شايستيگي هاي برتر وي پي بردند وپس ازآن به عضويت رسمي سپاه در آمد تا بلکه بدين طريق بتواند در نهادي منسجم و سازمان يافته و با آگاهي و عشق وايمان در حفظ دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي حراست پاسداري نمايد و بدين سبب به خيل سربازان خميني کبير پيوست و نقش موًثري در سرکوبي منافقين و ضد انقلابيون خود فروخته و از خدا بي خبر، که درگوشه وکنار استان دست به تحرکات مذبوحانه و حتي ترور شخصيتهاي خدوم ومتدين و مذهبي به امت اسلامي وشهيد پرور و نظام مقدس جمهوري اسلامي را داشتند، مبارزه وايثارجان مي نمود. دومين مسئوليت شهيد، سرجمداري واحد تدارکات سپاه بود که با دقت زياد به آن مي پرداخت .

غلامرضا جواني پاک شاداب و متدين و رئوف مهربان و داراي روابط عمومي عالي بود و عشق و علاقه اي وافر به تلاوت روح بخش آيات قرآن مجيد داشت وچون از صوتي نيکو، برخودار بود در مراسمات قرآن تلاوت مي نمود . همچنين درحفظ و نگهداري بيت المال فوق العاده مقيد و پايبند بود، بلکه ديگران را نيز به نگهداري و نگهباني از آن سفارش مي نمود و مسئوليت و قرب واجر اين ثواب را نزد پرودگار متذکر مي شد . وي به سنت پسنديده رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص)عمل نمود و زندگي مشترکش را با همسرمکرمه اش در کمال سادگي و صفا بنا نهاد و دو گل در بستان زندگي اش به ثمر نشست . او سرباز مخلصي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي بود و به خانواده اس گفته بود تا زماني پايبنده شما هستم، که اسلام و انقلاب در خطر نباشد و هر گاه اسلام را در خطر ديدم شما در اولويت بعدي هستيد .

غلامرضا از بلاغت و شيوايي کلام نيز برخوردار بود، لذا با سخنرانيهاي پرشور و کوبنده عليه منافقين و آمريکاي جهانخوار و دشمن بعثي کافر، چنان بينش سياسي  و شور ايماني در جوانان و نوجوانان غيور مسلمان ايجاد مي کرد که آنان از سر ايمان وعشق، تشويق و ترغيب به حضور مستمر در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل مي شدند .

شهيد با مروت در حقيقت در دو جبهه، فرهنگي و نظامي فعاليت داشت، و خود از همان شروع جنگ بارها براي دفاع از کيان امت اسلامي راهي مناطق جنگي شد. زماني فرماندهان وقت او را به عنوان جانشين ستاد جذب کمک هاي مردم گيلان انتخاب نمودند وي نقش بسيار مهمي در اين رابطه هم داشت ، و مدت زماني ماموريت تشکيل گردان سلمان و فرماندهي آن را بر عهده گرفت . او در ماموريتهاي محوله اطاعت پذيري محض از فرماندهان خود داشت، و نيز همواره در ماموريت هاي سخت داوطلب بود و بيش از 14 بار افتخار حضور در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل را داشت و در عمليات هاي فتح المبين و بيت المقدس و محرم، والفجر مقدماتي ، والفجر 6، کربلاي 4و2 و کربلاي 5 همواره حضوري بي باک و شجاعانه در نبرد با دشمنان متجاوز داشت، او پس از رشادتها و دلاوريهاي فروان در حاليکه فرمانده گردان سلمان، از لشکر 16 قدس گيلان بود در تاريخ 26/ 10/ 65 در سن21 سالگي، پس ازسالها هجران و آرزوي وصال معبود اذلي، سرانجام در عمليات کربلاي 5 در جزيره بوارين به شهادت رسيد و همنشين عرشيان گرديد .