خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
زندگی نامه سردار شهید داوود حق وردیان
امتیاز کاربر: / 5
بدخوب 
نوشته شده توسط مدیریت   
پنجشنبه 02 مهر 1388 ساعت 15:05

 

 

پاسدار شهيد داود حق ورديان در پانزدهمين روز بهار سال هزاز و سيصد و چهل و يک ، همزمان باروئيدن جوانه ها و بهار گلها ، در دامان پدر و مادري مومن و ترک زبان در شهرستان منجيل متولد شد . تولد داود گرما بخش خانواده گرديد و همانند نگيني در محفل خانواده مي درخشيد . رشد و نمو دوران نونهالي او همراه با کسب تحصيل دوران ابتدايي در زادگاهش سپري شد ، اما بنا به موقعيت شغلي پدر به رشت عزيمت نمود. و دوران تحصيلات راهنمايي تا دبيرستان را در شهرستان رشت سپري کرد. داود قبل از اينکه به دوران بلوغ شرعي برسد احکام و مسائل ديني را بر خود واجب مي دانست و همواره خود را مقيد به رعايت آن مي نمود و چون از صفات پسنديده اي برخوردار بود ، ذره اي ريا و تظاهر در وي راه نمي يافت و از حق و حقيقت در هر شرايطي طرفداري ميکرد . مادرگرامي اش مي فرمايد : ((داود در ميان بچه هاي من يک چيز ديگري بود ، داود آنقدر به خدا نزديک بود و در زمان نوجواني او شبي ، خواب ديدم در عالم رويا سيدي نوراني، به من گفت اين داود تو به دنيا ماندني نيست و به زودي پر خواهد کشيد. و به همين علت ترس از دست دادن او هميشه قلبم را مي آزرد )) .  اوج نوجواني او مصادف شد، با اوج قيام مردم مسلمان عليه حکومت جور و ستم شاهي پهلوي و داود هم که با آن طبع نوجواني اش در پي فرصتي اين چنين روز شماري مي کرد با ذوق و شوقي وصف ناپذير به صفوف مردم آزاده ايران پيوست و به سبب فعاليت چشمگيري که داشت بارها تحت تعقيب ساواک قرار گرفت و يکبار نيز توسط مزدوران رژيم مدتي زنداني شد .  با پيروزي انقلاب اسلامي او نيز همانند ديگر جوانان مومن و مذهبي به حفظ و حراست از دستاوردهاي انقلاب اسلامي پرداخت . زمانيکه جهاد سازندگي نوپاي خمام شکل گرفت ، مدتي در برنامه هاي جهاد فعاليت کرد ،و با شکل گيري سپاه پاسداران در سال 59 به عضويت آن درآمد و در حفاظت فرودگاه رشت ، سپاه پاوه ، فرماندهي عمليات سپاه لنگرود و نيز در سرکوبي منافقين و اشرارو در وقايع بندر انزلي که توسط مزدوران داخلي و سر سپردگان رژيم طاغوت بر پا شده بود، داود با آموزش و تعليماتي که از قبل کسب کرده بود توانست با تدبير و توان رزمي خود ، نقش ارزشمندي ايفاء نمايد ، به علت روحيه شجاعت ، تهور و بي باکي که در وي وجود داشت معمولا اکيپ هاي مقابله با گروهکهاي ملحد و مفسد به ايشان سپرده مي شدداود با توانمندي ، تدبير ، خلاقيت وداريتي که داشت در پاکسازي جنگلهاي گيلان بخصوص جنگهاي هشتپر و همچنين در خنثي سازي آشوب گروهکهاي منحرف در قائله بندر انزلي و دفاع از مردم مسلمان آمل در برابر حملات وحشيانه گروهک هاي فريب خرده استکبار جهاني با مهارت و ايثار و توانمندي فوق العاده اي درخشيد. داود به مسئله امر به معروف و نهي از منکر با همه توان خود وارد عمل مي شد در زمان رياست جمهوري بني صدر وقتي او با هواپيماي اختصاصي به گيلان سفر کرده بود مقرر شده بود شهيد حق ورديان به همراه تني چند از پاسداران حفاظت از بني صدر و هيئت همراه را بر عهده بگيرند و لذا شهيد حق ورديان وقتي وارد فرودگاه رشت شد و در کنار هواپيماي حامل رئيس جمهور زن بد حجاب (مهمان دار هواپيما) را مي بيند شديداً معترض مي شود و به فرماندهي وقت سپاه اعلام مي نمايد تا وضعيت حجاب آن زن مناسب نشود مسئوليت امنيت بني صدر را تقبل نخواهد کرد فلذا آن زن پوشش مناسب مي گيرد .

با نا امن شدن مناطق کردستان و پاوه توسط گروهکهاي وابسته به استکبار جهاني مدتي در آنجا به نظام مقدس جمهوري اسلامي خدمت نمود و از ناحيه ستون فقرات و چشم و دست مجروح گرديد .

شهيد حق ورديان در اسفند ماه سال 60 در کمال سادگي بر سر سفره عقد نشست و با دختري مومنه و پاسدار، زندگي مشترکش را آغاز نمود و حاصل دو ماه از زندگي مشترک او دختري است که امروز به لطف خدا از مباهات علمي و فرهنگي کشور مي باشد .

شهيد بزرگوار داود حق ورديان پس از دو ماه ازدواج، مجدد راهي جبهه هاي جنوب گرديد و در مصاف با دشمنان ميهن اسلامي شجاعانه نبرد نمود و در تاريخ 9/2/1361 يعني ده روز قبل از شهدات خود تي تماس تلفني که با مادر و همسر مکرمه اش داشت پس از شنيدن مژده مادر مبني بر عطيه الهي خداوند به آنها خطاب به مادر مي گويد :« اما من مژده بزرگتري براي شما دارم که ده روز ديگر موعد آن فرا مي رسد » تاريخ شهادتش را به خانواده اش اعلام نمود و سر انجام در روز يکشنبه 19/ 2/ 1361 در خرمشهر بر اثر اصابت گلوله دشمن بعثي از ناحيه دست چپ و پشت مجروح و در عنفوان جواني نداي حق را لبيک گفت و به عرشيان پيوست .

پيکر مطهر شهيد حق ورديان پس از تشيع باشکوه امت حزب الله رشت در گلزار شهداي رشت ماوا گرفت .