خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهيد رضا خوش سيرت
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط زمزمه عشق   
سه شنبه 28 دی 1389 ساعت 12:46
نام پدر: قربانعلي             تاريخ تولد: 21/11/1334            تاريخ شهادت:  21/11/1364                    محل شهادت:اروند- عمليات والفجر 8              وضعيت تاهل:مجرد  

شهيد رضا خوش سيرت  در خانواده اي متوسط در روستاي چور كوچان از توابع شهرستان آستانه اشرفيه بدنيا آمد. او تحصيلات خود راتا حد دپيلم در آستانه اشرفيه به پايان رسانيد از دوران كودكي روح  بيقرار و كنجكاو او بدنبال گمگشته اي بود كه آنرا بيابد، به همين سبب به كارهاي تعميراتي وسايل نقليه موتوري  و همچنين اتومبيل و...مي پرداخت وبخاطر اينكه فردي خوش رفتار و خوش اخلاق بود محبوبيت خاصي در خانواده داشت.در ورزش فوتبال نيز متبحر بود . با شركت در جلسات دكتر ضيائي(ره) با مسائل سياسي آشنا شد و به فعاليتهاي انقلابي پرداخت.روزها در تظاهرات وراهپيماييها شركت ميكرد و شبها نيز به پخش وتوزيع  پوستر و اعلاميه مي پرداخت.با پيروزي انقلاب او كه ورزشكار بود و از اهمييت خاصي برخوردار بود با منافقين و اعضاي حزبهاي محله برخوردي ارشادي داشت.با اين انحال منافقين از ابهت وي همچنين از برخود با وي مي هرا سيدند.  رضا با تشكيل كميته انقلاب اسلامي به عضويت كميته درآمد وتمام ماموريتهاي محوله را به نحو احسن انجام ميداد. با شروع جنگ به عضويت سپاه در آمد و به مناطق جنگي راهي شد و پس از مدتي از ناحيه پا مجروح گشت. پس از اينكه هنوز بهبودي كامل نيافته بود به جبهه باز گشت .او هرگز مناطق جنگي را ترك نكرد تا هنگام شهادت ودر عملياتهاي متعددي حضور داشت. وسرانجام در عمليات والفجر8 در منطقه فاو بر اثرانفجار نارنجك و اصابت تير مستقيم به چشم  به درجه رفيع شهادت نائل آمد.