خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهيد سيد امير حسين چتر نور
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط زمزمه عشق   
سه شنبه 28 دی 1389 ساعت 13:51

 

نام پدر: سيد عبدالله                 تاريخ تولد:   8/2/1347               تاريخ شهادت:  13/11/1364           محل شهادت: جزيره مجنون              وضعيت تاهل: مجرد 

 

شهيد سيد امير حسين چتر نور  در خانواده اي مذهبي در شهرستان آستانه اشرفيه به دنيا آمد. تحصيلات خود را تا دوم راهنمايي ادامه داد. و در ايام تحصيل دانش آموز ممتازي بود. نماز خواندن و روزه گرفتن را ضمن فراگيري قران از سنين كودكي آغاز كرد. در اوقات فراغتش جهت كمك به اقتصاد خانواده همراه برادر بزرگترش  مدتي به جوشكاري پرداخت. مدتي هم كار بنايي را دنبال نمود. وي در تظاهرات و راهپيمايي عليه رژيم منفور  پهلوي شركت مي كرد. و با روحانيون بزرگ و سر شناس شهر همنشيني و مجالست داشت. بعد از پيروزي انقلاب و تشكيل بسيج به عضويت آن در آمد . وي  به دليل علاقه اي كه به درس طلبگي داشت وارد حوزه شد و در كلاس درس حاج آقا عسگري شركت نمود.او استعداد خاصي در فراگيري دروس حوزوي داشت. بعد از مدتي با آموزشهاي نظامي كه در سطح شهر ديده بود  براي اولين بار به باختران اعزام شد . وي در قسمت تبليغات و عقيدتي آنجا فعاليت ميكرد. تا هنگام شهادت چندين بار در منطقه حضور داشت ، تا اينكه براي آخرين بار در حالي كه ملبس به لباس مقدس روحانيت شده بود ، به جزيره مجنون اعزام شد و در داخل قايق در حال عبور از آب مورد اصابت تير دشمن قرار گرفت و شهيد شد.

آخرین به روز رسانی در شنبه 03 ارديبهشت 1390 ساعت 13:55