خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید محمد تقی امینیان
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط زمزمه عشق   
شنبه 14 اسفند 1389 ساعت 20:20

 

 

   نام پدر: مختار           تاریخ تولد: 3/6/1349                  تاریخ شهدت: 10/3/1367                محل شهادت: شلمچه                 وضعیت تاهل: مجرد   

 

طلبه شهید حجه الاسلام محمد تقی امینیان فرزند حاج شیخ محمد علی اهل روستای فتیده  از توابع لنگرود بود . او از همان دوران خردسالی از استعداد درخشانی برخوردار بوده و همواره تسلطی خاص بر احکام  شرعی و آداب و رسوم مربوط به آن داشت که تعجب همه اطرافیان را به خود جلب کرده بود. از نه سالگی نماز خواندن را شروع نمود. بااتمام دوران ابتدائی عشق و علاقه او به عبادت زیاد شدو روزه گرفتن رانیز از همین دوران آغازکرد وی اوقات فراغت خود را در دوران راهنمایی ضمن شرکت در فعالیتهای انقلابی بابازیهای سالم  مطالعه کتب دینی و سیاسی می گذراند، در همان  دوران علاقمند به دروس طلبگی شدند  و یک سال واندی در حوزه علمیه جلالیه آستانه اشرفیه به قرائت ادبیات عرب مشغول شدند سپس تقاضا کردند برای ادامه تحصیل به قم بروند در قم در مدرسه مبارکه رضویه اسکان پیداکردند و به کتابهای سوطی، حاشیه بامعنی اشتغال یافتند پیشرفتشان  بسیار خوب بود . زمان زمان جنگ تحمیلی بود طبق  سفارشات  حضرت امام ره علاقمند به دفاع مقدس شدند پس از آموزشهای مقدماتی در حوالی منجیل و لوشان به شهر قم برگشتند و با طلاب علوم دینیه کرمان که در مدرسه رضویه بودند با هم در پایگاه امام جعفر صادق علیه السلاک ثبت نام کردند و  به جبهه دفاع رفتند در طی این مدت به دروس طلبگی خود نیز ادامه می داد و تا مقداری از شرح لمعه  شهید ین را پیشرفت نموده بودند . سپس با رفقای خود مرخص شدند و به دروس خود مشغول گشتند مدت کوتاهی  گذشت به گیلان آمدند چند روز پیش خانواده ماندند  و بعد  برای ادامه تحصیل به قم برگشتند . موقعیکه  می خواست به قم برود به خواهر کوچکش  که در درون اطلاق بود دست خود را به علامت خداحافظی حرکت داد وگفت دیدار  تا قیامت ،این جمله خواهرش رابسیار متأثر کرده بود دیگر خبری از ایشان نبود  تا اینکه از مناطق جنگی نامه ای  برای آخانواده آمد و معلوم شد در شلمچه هستند. دیری نگذشت  که طلبه ای از قم با خانواده تماس گرفت که  محمد تقی شهید شده است ومفقود الجسد است.  او بر اثر اصابت ترکش به مقام شهادت رسیده بود  پس از یکی  دوسال  از طریق سپاه آستانه  اشرفیه خبر آوردند  که پیکر محمد تقی پیدا شده است .بعد  از تشریفات تشییع جنازه انجام گرفت پدر برایش نماز خواند و  او را در میان قبر گذاشت  و به خاک سپرد. 

 

قسمتی از وصیت نامه شهید محمد تقی امینیان:

 

پدر ومادر شاید همین شهادت اگر شهید محسوب شوم گناهانم بخشیده شود وشاید بتوانم شما را شفاعت کنم  تنها چیزی که از شما میخواهم اینست که از من راضی باشید و دعا کنید  که جزء شهداء محسوب شوم آقاجان : موتور گازیم را بفروشید  و هرچه پول دارم از بانک بگیرید تمامش را به بیت المال تحویل  دهید چون شاید بااین طرز درس خواندن حق من نبود که از  بیت  المال مصرف کنم ، و من نمیخواهم جواب حق الناس را بگویم  شما خودتان از من بهتر می دانید که حضرت علی (ع) حاضر نشد چراغ بیت المال برای چند لحظه برای کار شخصی روشن  بماند،اگرممکن است یکماه نماز برایم بخوانید، نصفش را شکسته و بقیه را کامل .ونیز اگرممکن است هفت روز روزه برایم بگیرید و خواهش می کنم در مصیبتهایتان مصیبت تمام امامان را بخوانید. به برادرم وخواهرانم بگوئید که هیچ  ناراحت نباشد چون شهادت بالاترین مقام یک انسان  است.    

 

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 23 اسفند 1389 ساعت 08:46