خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
زندگی نامه سردار شهید علیرضا دهقانپور
امتیاز کاربر: / 3
بدخوب 
نوشته شده توسط مدیریت   
پنجشنبه 02 مهر 1388 ساعت 15:17

 

شهيد والامقام ، سرتيپ دوم پاسدار ، سردار شهيد عليرضا خلوص دهقانپور در سال هزار و سيصد و سي و هشت در روستاي ازگم شهرستان صومعه سرا از يک خانوادهً مذهبي چشم به جهان گشود . وي ضمن تحصيل جهت کمک به خانواده در امر کشاورزي زحمات طاقت فرسايي را متحمل مي شد تا باري از دوش خانواده بردارد .

عليرضا از همان دوران نوجواني پر جنب وجوش و چابک و نيرومند و در عين حال بسيار موًدب و مقيد به مباني حيات بخش اسلام بود . اين جوان دلاور اسلام ، در دوران حيات پر بارش هر گاه در گوشه و کنار کشور احساس نياز به حضورش مي کرد، بدون درنگ در آنجا حاضر وبا ايثار جان نقش آفريني مي کرد . ايشان در دوران مبارزه مردم مسلمان ايران، با حکام زور و ستم نقش بسزايي داشت . و در زمان تحرکات سر سپردگان شرق و غرب علي الخصوص گروهک منافقين با حضور شجاعانه خود عرصه را برآنان تنگ کرد و خاري در چشم دشمنان قسم خورده اين آب و خاک بود .

با آغاز جنگ تحميلي دشمنان بعثي ، پس از فراگيري آموزشهاي رزمي و تاکتيکي لازم، راهي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شد . شجاعت و دلاورهاي وي در حملات نظر فرماندهان مافوق را به خود جلب کرد و به عنوان فرمانده گردان ميثم برگزيده شد وي در عمليات کربلاي 2 که( 60) شصت ساعت در معاصره دشمن قرار گرفته بودند، توانست با تهور و دلاوري و تدبير خاصي کليه نيروهاي تحت امرش را از محاصر دشمن بعثي در آورد . او در عمليات رمضان بشدت مجروح گرديد و علي رغم ميل باطني اش براي مداوا در بيمارستان بستري شد، ولي روز بعد با لباس بيمارستان و بدون رضايت پزشکان و دور از چشم کادر درمان آنجا را ترک نمود و به سوي ميعادگاه عاشقان (جبهه) شتافت . وي همانطور که در رزم با دشمن متخاصم و سرسپرده گان شرق و غرب همواره در نبرد و مبارزه بود، در تقويت ابعاد معنوي و وجودي خويش نيز با تلاوت روح بخش قرآن مجيد ، اقامه نماز اول وقت ، برپايي نماز شب ، دوستي و عشق ورزيدن به ائمه اطهار عليه السلام همتي وافر داشت . شهيد خلوص انسان خالص ، وارسته و رئوفي که کمتر حرف مي زد و بيشتر عمل مي نمود، جوان پاکي که همواره دائم الوضو بود و در بين جوانان و نوجوانان و حتي کودکان از محبوبيت و احترام ويژه اي برخودار بود و از مصاديق (( اشداء علي الکفار و رحماء بينهم )) بود که دوستان از ديدارش خشنود و شادمان و کفار از ديدنش ناخشنود و مايوس مي شدند.

وي در سال 61 به سنت ديرپاي محمدي (ص) با خانواده اي مذهبي وصلت نمود که ثمره اين پيوند مقدس دو فرزند يکي پسر و ديگري دختر

( آقا اسماعيل و زينب خانم ) مي باشند که از زندگي مشترک ايشان به يادگار ماند .

سرانجام اين سردار غيور ميهن اسلاميپس از سالها مجاهدت و مبارزه در راه حق و نبرد در ميادين رزم در تاريخ 25/3/67 در ارتفاعات غرب کشور در منطقه ماهوت قله قاميش به شهادت رسيد و مفقودالجسد گرديد . و اينک سالها از هجرت و شهادت مظلومانه عليرضا خلوص مي گذرد و ما مانديم و خاطره جانسوز آن سلحشور آن راد مرد و حماسه آفرين جبهه هاي نبرد ، آن پاسدار عاشق و سرافراز و آن فرمانده رشيد اسلام .