خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید محمد شهبازی
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط زمزمه عشق   
جمعه 20 اسفند 1389 ساعت 15:04

نام پدر:  بابا               تاریخ تولد:   1/8/1345            تاریخ شهادت:  6/4/1366               محل شهادت:ماووت- عملیات نصر 4               وضعیت تاهل: مجرد 

 

 

 

شهید محمد شهبازی در روستای تمچال از توابع آستانه اشرفیه به دنیا آمد او در خانواده ای 9 نفره که از نظر مالی در حد پایینی بودند رشد یافت . محمد از بچگی بسار آرام و خوش اخلاق بود  نماز را در سنین پایین از پدر فرا گرفت. او به ورزش کشتی علاقه بسیار زیادی داشت و بیشتر کشتی محلی میگرفت . محمد تا سوم راهنمایی بیشتر نتوانست درس بخواند زیرا بر خلاف علاقه زیادش به درس مجبور بود برای اینکه به خانواده در تامین مخارج زندگی کمک کند به کارگری بپردازد . او  عضو پایگاه سیج محل بود و آنجا فعالیت میکرد .تا اینکه به سن سربازی رسید ،دوره آموزشی را در چمخاله گذراند و پس از آن  راهی غرب کشور شد و یکبار نیز از ناحیه دست مجروح شد او به خانواده چیزی نگفت ولی وقتی برای درمان به مرخصی آمده بود مادر با  وجود پنهان کاریش فهمید، او پس از اندکی بهبودی دوباره راهی شد و آخرین بار  خداحافظی گرمی با خانواده کرد و موقع رفتن پشتش را نگاه نکرد و او رفت تا  اینکه در عملیات نصر 4 به دیگر همرزمانش پیوست.

وصیت نامه شهید محمد شهبازی:

 

با سلام به امام امت و امت شهید پرور امام  و با سلام بر ارواح طیبه شهدای به خون خفته اسلام عزیز بدینوسیله اینجانب محمد شهبازی طبق مسئولیت شرعی خودم ناچارم در آخرین لحظات زندگیم چند جمله ای به عنوان وصیت به خانواده عزیز عرضه بدارم . پدر و مادر عزیزم از اینکه عمری را برایم زحمت کشیده اید از شما حلالیت میطلبم و امیدوارم مرا ببخشید. من با علاقه خودم وارد خدمت مقدس سربازی شدم تا برای اسلام و قرآن مجید مثل خیلی از سربازان گمنام دیگر در جهت پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی قدم بردارم . مادر جان میدانم از فراغم بسیار ناراحت میشوی ولی سفارش من به تو این است که صبر داشته باشی چرا که خداوند صابران را دوست دارد دنیا  و مال دنیا هر چقدر عزیز باشد عزیزتر از قرآن و اسلام نیست آنچه که برایمان میماند اعمال انسانی و اسلامی ماست که تنها با همین ها میشود در روز قیامت سربلند ماند ، مادر جان و پدر عزیزم از اینکه از کنار شما رفتم ناراحت نباشید ، امروز دفاع از اسلام و قرآن که در چنگ استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ظالم و شوروی متجاوز  است بر همگی مان واجب است که دفاع از آن بکنیم و این رسالتی است که اسلام بر دوش ما گذاشته و ما وظیفه مان حکم میکند که  مانند حسین (ع)  بر ظالمین بتازیم هر چند در این راه شهید شویم ، مادر جان و خانواده عزیزم از مال دنیا چیزی ندارم که به شما سفارش کنم تنها سفارش در این دنیا از شما این است که امام خمینی را دعا کنید و برای سلامتی امام مان و پیروزی رزمندگان ما دست توسل به ائمه معصومین و دست توکل بر خداوند بزرگ دراز نمائید . مادر جان باز هم بگویم در مقابل تمامی مشکلات صبر داشته باشید. با گریه یاد زینب و یتیمی بچه های حسین (ع) کن و اگر به یادم افتادی و دلت شکست برای پیروزی اسلام دعا کن .افتخارم این است که مرگ من هر چند در سنین جوانی بود ولی بخاطر اسلام و قرآن بدست دشمنان خدا کشته شدم و از این بابت در پیش شهدای دیگر و خانواده شهدا رو سفید هستم . سلام مرا به برادران وخواهرم میرسانم و از تک تک آنها حلالیت می طلبم برادران و خواهرم سفارش من به عنوان یک برادر این است که می توانید در زندگیتان خدمت به قرآن بکنید به فریاد اسلام برسید و از بابت من و از دوری من ناراحت نباشید من پیش خدایم رفتم و در این راه سعادتمند شدم . دلم میخواهد در این لحظات آخر زندگیم خیلی با شما عزیزانم درد و دل کنم ولی تمامی حرفها و وضعیت خود را در یک جمله خلاصه میکنم و آن اینکه حفظ حیثیت جمهوری اسلامی باید محفوظ بماند.دعاگوی اسلام باشید و رزمندگان اسلام را دعا کنید و اگر به زیارت قبر حسین (ع) رفتید یادی از ما بکنید . خداوند اسلام و مسلمین را نصرت عنایت فرماید.

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 23 اسفند 1389 ساعت 08:49