خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
زندگی نامه سردار شهید اکبر ابراهیک زاده
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط مدیریت   
پنجشنبه 02 مهر 1388 ساعت 15:22

 

 

 

 

شهيد بزرگوار اکبر ابراهيم زاده در دوم تيرماه سال 1343 در بخش کلاچاي از شهرستان رودسر در خانواده اي کشاورز و متدين متولد گشت. و تربيت اسلامي او در خانواده باعث شد زود در مسيري گام نهد که علماي اسلامي علي الخصوص مرجع جهان شيعه حضرت امام خميني (ره) رهنمود مي فرمودند. و با الگو پذيري از مرجع و مولايش در مبارزات عليه نظام ستم شاهي و با حضور در تظاهرات و توزيع نوار و پوسترهاي حضرت امام خميني (ره) نقش ارزنده اي ايفا نمود، و در اين رابطه بارها توسط ماموران رژيم مورد ضرب و شتم قرار گرفت. با وجود سن و سال کم خود بسيار متدين و دلير و شجاع بود و براي رسيدن نيل به اهداف والاي انقلاب اسلامي بي مهابا تلاش مي نمود.

با ورود حضرت امام خميني (ره) به ميهن و پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي و براي حفظ و حراست از ارزشهاي مقدس نظام جمهوري اسلامي از هيچ کوششي فرو گذار نبود. او با تشکيل انجمن اسلامي و کتابخانه گام فرهنگي بزرگي نهاد و با تشويق و ترغيب نوجوانان و جوانان به حضور آنان در اين جمع و شرکت در کلاسهاي فراگيري قرآن و احکام و عقايد بسيار در هدايت آنان زحمت کشيد. با تشکيل ارتش 20 ميليوني به فرمان حضرت امام و تاکيد معظم له براي عضويت در اين نهاد مقدس ، شهيد اکبر ابراهيم زاده عاشقاته به عضويت اين نهاد مخلص و جوشيده از متن جامعه اسلامي در آمد و در دوره هاي مختلف بسيج شرکت کرد و در نگهباني و پاسداري و محافظت از کوي و برزن شهرستان رودسر و کلاچاي نقش موثري ايفا نمود. اين جوان وارسته که پوشيدن جامه سبز، سرخ قامتان سپاه و خدمت مخلصانه در اين نهاد انقلابي را در سر مي پروارند

به عضويت سپاه پاسداران رودسر در آمد و بدينسان خود را آماده نوشيدن شهد شيرين شهادت نمود ، او لباس سبز سپاه را بسان کفن بر پيکرش مي ديد و هميشه آماده لبيک گويي به نداي خداوند سبحان بود.

در مدت زماني که عوامل فريب خورده شرق و غرب چشم و گوش بسته اوامر استکبار جهاني را در غالب چريکهاي فدايي خلق و مجاهدين خلق، در صدد تاخت و تاز ميهن اسلامي از قبيل رعب و وحشت و ترور و تخريب تاًسيسات و امکانات خدماتي و عمومي و دولتي و با اهداف دلسرد کردن و نابودي از حکومت نوپاي اسلامي و گرايش به سمت و سوي آمريکاي و شوروي برآمدند. شهيد بزرگوار به اتفاق همرزمانش در مقابل دشمنان اسلام سينه سپر کردند و با ايثار جان و قهرمانانه در مقابل همه جريانات مقاومت ايستادگي کردند و همه آنان را به زباله دان تاريخ ريختند.

با مکر و حيله جديد شياطين، که همان شروع جنگ تحميلي در غالب حکومت بعث عراق به ميهن اسلامي بود سوي جبهه هاي جنوب و غرب کشور هجرت نمود، و با دشمنان متجاوز در عملياتهاي مختلف نبرد سختي داشت، که سرانجام در تاريخ 4/4/1366 در عمليات نصر 4 در ماووت عراق پس از رزمي بي امان با دشمنان بعثي به آرزويي ديرينه اش رسيد و شهد گواراي شهادت را سر کشيد.