خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
مناسبت ها


شهادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت رابر عاشقان حضرتش تسلیت می گوییم PDF  | چاپ |  نامه الکترونیک
سایر بخش ها - مناسبت ها
نوشته شده توسط گروه تفحص بندر انزلی   
دوشنبه 03 بهمن 1390 ساعت 19:16

alt

 

علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می فرمایند:

راستى‌ امامت‌ زمام‌ دین‌ و نظام‌ مسلمین‌ و صلاح‌ دنیا و عزت‌ مؤمنان‌ است‌ ،امام‌ بنیاد اسلام‌ نامى‌ ( افزون‌ شو ) و فرع‌ برازنده‌ آن‌ است‌ ، بوسیله‌ امام‌ نماز و زکات‌ و روزه‌ و حج‌ و جهاد درست‌ مى‌شوند و خراج‌ و صدقات‌ فراوان‌ مى‌گردند و حدود و احکام‌ اجراء مى‌شوند و مرز و نواحى‌ محفوظ‌ مى‌ماند .

 

منبع:تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 462

 

 

 

 
رنگ خون ،ثابت ترین رنگ ها در تاریخ PDF  | چاپ |  نامه الکترونیک
سایر بخش ها - مناسبت ها
نوشته شده توسط گروه تفحص بندر انزلی   
شنبه 24 دی 1390 ساعت 09:28

خدا رحمت کند مرحوم آیتی،دوست عزیزمان را،در کتاب بررسی تاریخ عاشورا روی نکته ای خیلی تکیه کرده است.تعبیر ایشان این است،می گوید: «رنگ خون از نظر اریخی ثابت ترین رنگ هاست.در تاریخ و در مسائل تاریخی آن رنگی که هرگز محو نمی شودرنگ قرمز است،رنگ خون است و حسین بن علی (ع)تعمدی داشت که تاریخ خودش را با این رنگ ثابت و زایل نشدنی بنویسد،پیام خود را با خون خویش نوشت».

امام حسین (ع) پیام خود را نه روی سنگی نوشت و نه حجاری کرد. آنچه او گفت ،در هوای لرزان  و در گوش  افراد طنین انداخت اما در دل ها ثبت شد به طوری که از دل ها گرفتنی نیست.و خودش کاملا به این حقیقت آگاه بود؛آینده را درست می دیدکه بعد از این، حسین کشته شدنی نیست و هرگز کسته نخواهد شد.آیا این ها می تواند تصادف باشد؟

 

 

منبع: حماسه ی حسینی،ج اول،متفکر شهید استاد مرتضی مطهری

 
مطالب بیشتر...
<< ابتدا < قبلی 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 بعدی > انتها >>