خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
أین عمار؟
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
بندر انزلی
نوشته شده توسط تفحص بندرانزلی   
چهارشنبه 20 مهر 1390 ساعت 12:48

 

alt

 

یاد یاران شهید

آری! آن دسته از برادرانی که درجنگ صفین خونشان ریخت، هیچ زیانی نکرده اند گرچه امروز نیستند تا خوراکشان غم و غصه ، نوشیدنی آن ها خونابه ی دل باشد. به خدا سوگند! آن ها خدا را ملاقات کردند، که پاداش آن ها را داد و پس از دوران ترس،آن ها را در سرای امن خود جایگزین فرمود. کجا هستند برادران من که بر راه حق رفتند، و با حق در گذشتند؟ کجاست عمار؟ وکجاست پسر تیهان( مالک بن تیهان انصاری) ؟ وکجاست ذوالشهادتین؟ وکجایند همانند آنان از برادرانشان که پیمان جانبازی بستند، و سرهایشان را برای ستمگران فرستادند؟( پس دست به ریش مبارک گرفت و زمانی طولانی گریست و فرمود:) دریغا! از برادرانم که قرآن را خواندند و براساس آن قضاوت کردند،در واجبات الهی اندیشه کرده و آن ها را برپا داشتند ،سنت های الهی را زنده و بدعت ها را نابود کردند،دعوت جهاد را پذیرفتند و به رهبر خود اطمینان داشته و از او پیروی کردند .

(پس بانگ فرمود:) جهاد! جهاد! بندگان خدا! من امروز لشکر آماده می کنم، کسی که می خواهد به سوی خدا رود همراه ما خارج شود .

 

***

پند و اندرز یاران

ای مردم! من پند و اندرزهایی که پیامبران در میان امت های خود داشتند،درمیان شما نشر دادم و وظایفی را که جانشینان پیامبران گذشته در میان مردم خود به انجام رساندند تحقق بخشیدم. با تازیانه شما را ادب کردم،نپذیرفتید به راه راست نرفتید، و با هشدارهای فراوان شما را خواندم ولی جمع نشدید.

 شما را به خدا ! آیا منتظریدرهبری جز من با شما همراهی کندو راه حق را به شما نشان دهد؟ آگاه باشید! آنچه از دنیا روی آورده بود پشت کردو از آنچه پشت کرده بود روی آورد، و بندگان نیکوکار خدا آماده ی کوچ کردن شدند و دنیای اندک و فانی را با آخرت جاویدان تعویض کردند.

 

 

منبع :

نهج البلاغه / حجت الاسلام استاد محمد دشتی / (خطبه 182 – ص 249)

 

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 20 مهر 1390 ساعت 13:09