خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
علل شكست ملت ها ...
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
بندر انزلی - نهج البلاغه
نوشته شده توسط تفحص بندرانزلي   
يكشنبه 24 مهر 1390 ساعت 17:38

alt

 

علل شکست ملت ها

(علل شکست کوفیان، و پیروی شامیان) :

اکنون جز شهر کوفه در دست من باقی نمانده است، که آن را بگشایم یا ببندم. ای کوفه! اگر فقط تو برای من باشی، آن هم برابر این همه مصیبت ها و طوفان ها،چهره ات زشت باد!

آنگاه امام علي (ع) به گفته شاعر مثال آورد: ( به جان پدرت سوگند ای عمرو که سهم اندکی از ظرف و پیمانه داشتم ) . سپس ادامه داد : به من خبر رسیده که بُسر بن ارطاه بر یمن تسلط یافته ، سوگند به خدا می دانستم که مردم شام به زودی بر شما غلبه خواهد کرد.زیرا آن ها در یاری کردن باطل خود، وحدت دارند و شما در دفاع از حق متفرقید! شما امام خود را در حق، نافرمانی کرده و آن ها امام خود را در باطل فرمانبردارند! آن ها نسبت به رهبر خود امانتدار و شما خیانتکارید ؛ آنها در شهرهای خود به اصلاح و آبادانی مشغولند و شمابه فساد و خرابی؛ (آن قدر فرومایه اید) اگر من کاسه چوبی آ ب را به یکی  از شماها امانت دهم می ترسم که بند آن را بدزدید.

 

***

نفرين به امت خيانتكار

خدايا! من اين مردم را با پند و تذكرهاي مداوم خسته كردم و آن ها نيز مرا خسته نمودند، آن ها از من به ستوه آمده ، و من نيز از آن ها به ستوه آمدم، دل شكسته ام، به جاي آنان افرادي بهتربه من مرحمت فرما، و به جاي من بدتر از من بر آن ها مسلط كن!

خدايا! دل هاي آنان را، آن چنان كه نمك در آب حل مي شود، آب كن! به خدا سوگند دوست داشتم، به جاي شما كوفيان، هزار سوار از بني فَراس بن غَنَم مي داشتم كه: « اگر آنان رامي خواندي، سواراني از ايشان نزد تو مي آمدند، مبارز و تازنده، چون ابر تابستاني».

 

منبع :

نهج البلاغه / حجت الاسلام استاد محمد دشتی/ ( خطبه 25 – ص 49)

آخرین به روز رسانی در يكشنبه 24 مهر 1390 ساعت 17:48