خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
جهاد در كلام امام علي(ع) 2
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
بندر انزلی - نهج البلاغه
نوشته شده توسط گروه تفحص بندر انزلی   
شنبه 17 دی 1390 ساعت 13:44

alt

 

گرفتار كساني شده ام كه چون امر مي كنم فرمان نمي برند، و چون آن ها را فرا مي خوانم اجابت نمي كنند. اي مردم بي اصل و ريشه! در ياري پروردگارتان براي چه در انتظاريد؟ آيا ديني نداريدكه شما را گرد آورد؟و يا غيرتي كه شما را به خشم وا دارد؟ عمروعاص با معاويه بيعت نكرد مگر ان كه شرط كرد تا براي بيعت،بهايي(حكومت مصر) دريافت دارد، كه در اين معامله ي شوم ،دست فروشنده هرگز به پيروزي نرسد و سرمايه ي خريدار به رسوايي كشانده شود. اي مردم كوفه! آماده ي پيكار شويد و ساز وبرگ جنگ فراهم آوريد؛ زيرا كه آتش جنگ زبانه كشيده و شعله هاي آن بالا گرفته است،صبرو استقامت را شعار خويش سازيد كه پيروزي مي آورد.

اي مؤمنان! هركس تجاوزي را بنگرد،و شاهد دعوت به منكري باشد، ودر دل آن را انكار كند خود را از آلودگي سالم داشته است، وهركس با زبان آن را انكاركند پاداش داده خواهد شد، واز اوّلي برتر است، و آن كس كه باشمشير به انكار برخيزد تا كلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد، او راه رستگاري را يافته و نور يقين در دلش تابيده است.

 

منبع:

نهج البلاغه/ ترجمه ي استاد محمد دشتي/ خطب  2،4 ،6 ،26 ،39 و 373

 

آخرین به روز رسانی در يكشنبه 07 اسفند 1390 ساعت 06:13