خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 21/3/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
يكشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 08:21

 بسمه تعالی

 

* گزارش برگزاری سومین و چهارمین جلسه کنفرانس طرح خود مختاری کردستان در سنندج؛ طرح خواسته های سه گانه شورای شهر سنندج و قرائت قطعنامه حزب دمکرات کردستان در جلسات امروز و ارسال تلگرام کنگره برای عزالدین حسینی، قاسملو و غنی بلوریان جهت شرکت در کنگره روز آینده.

* شروع فعالیت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سمنان. در اطلاعیه سپاه سمنان، برقراری نظم و امنیت در کشور، مبارزه با توطئه های امپریالیسم و ضد انقلاب و ارتجاع داخلی تا ریشه کن شدن آنها، در رأس کارهای سپاه ذکر شده است.

* شیخ علی تهرانی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی مشهد کیفیت صدور احکام در دادگاه های انقلاب اسلامی را با توجه به نوع جرایم و براساس موازین شرعی تشریح کرد. توضیحات وی در مورد جرائمی چون مفسد فی الارض و محاربه با خدا و رسول خدا و همچنین فلسفه توبه در اسلام  و عفو عمومی.

* دکتر یزدی مواضع و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال امنیت منطقه خلیج فارس، پیمان آر. سی. دی و همکاری کشورهای منطقه را برای دفاع از خلیج فارس تشریح کرد.

* ادامه سیاست دولت عراق در تجاوزات مرزی و نمایش قدرت به بهانه تعقیب کردهای معارض عراقی؛ تجاوز امروز دو هواپیمای عراقی به فضای ایران در منطقه دزلی و پخش اعلامیه هایی تهدیدآمیز مبنی بر بمباران پیشمرگان کرد.

* تظاهرات گروه ها و احزاب ایرانی و عراقی  فعال در ایران علیه دولت بعثی در مقابل سفارت عراق در تهران با شعار مرگ بر البکر و صدام  و اعلام تنفر از بمباران شهرهای مرزی و صدور قطعنامه 5 ماده ای در محکومیت دخالت عراق در حوادث خرمشهر و خصومت آن با انقلاب اسلامی.

* ادامه جنگ شدید تبلیغاتی در مطبوعات ایران و عراق؛ تفسیر روزنامه کیهان تحت عنوان " حاکمیت فاشیسم در عراق".

* پخش جزوه ای افشاگرانه در بین تظاهرکنندگان امروز با امضای سازمان امت اسلامی درباره جنایات حکومت عراق در حمله به روستاهای مرزی ایران و خیانت های این رژیم به مردم مسلمان عرب، انقلاب فلسطین و انقلاب اسلامی ایران و کارنامه عملکرد آن از زمان به قدرت رسیدن تاکنون.

* گزارش محرمانه سفارت آمریکا در کویت به وزارت امور خارجه آن کشور با عنوان" روابط ایران و عراق و ایران و کویت": رهبری عراق فکر می کند حکومت شیعی ایران ممکن است در میان شیعیان عراق آشوب و اغتشاشی بپا سازد.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی، جلد دوم، بحران در خوزستان، نویسنده، حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در يكشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 09:11