خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 7/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
سه شنبه 06 تیر 1391 ساعت 16:46

بسمه تعالی

 

* ادامه تحرکات ضد انقلاب در خوزستان، اظهارات فرمانده خرمشهر و همچنین مسئول پاسداران اعزامی به خرمشهر درباره اوضاع شهر و تدابیر اندیشیده شده برای مقابله با ضد انقلاب.

* گزارش هنگ ژاندارمری ایلام از تقویت پاسگاه های مرزی عراق؛ تجاوز هلی کوپترعراقی به حریم هوایی ایران؛ پیشنهاد رئیس ستاد کل ارتش برای ایجاد شبکه جاده ای و احداث پاسگاه های مرزی جدید در مناطق مرزی عراق  به منظور مقابله با اقدامات احتمالی عراق و جلوگیری از ترددهای غیرمجاز در مرز.

* برگزاری اولین مراسم روز پاسدار در میدان امام حسین(ع) با شرکت ده ها هزار نفر از پاسداران کمیته های چهارده گانه تهران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از روحانیون، افسران شهربانی، گروه های مختلف و هانی الحسن نماینده جنبش آزادی بخش فلسطین در مراسم، قرائت پیام های امام خمینی، مهندس بازرگان و شورای انقلاب در آن، انتشار قطعنامه دوازده ماده ای پاسداران کمیته های انقلاب.

* گزارش کیهان از تصویب قانون شوراهای محلی مشتمل بر17 ماده در شورای انقلاب.

* گردهمایی" بررسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی" با شرکت گروه ها و احزاب مختلف بدون حضور گروه های سیاسی – اسلامی و اعلام مواضع آنها درباره اهداف و خط مشی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران.

* دکتر یزدی وزیر امور خارجه: ما قصد صادر کردن  انقلاب خود را به کشورهای همسایه نداریم.

* اظهارات سفیرعمان در تهران در مورد دریافت اطمینان از دولت تازه ایران مبنی بر عدم حمایت از گروه چریکی جبهه آزادی بخش خلق عمان "ظفار" تأکید سفیر عمان بر نام تاریخی خلیج فارس.

* گزارش فرماندهی کل نیروهای آمریکایی در اروپا درباره اوضاع ایران و پیش بینی اینکه اوضاع در ایران رو به وخامت می رود.

* مصاحبه مطبوعاتی قذافی رهبر لیبی پس از کنفرانس طرابلس و اظهار نظر درباره وحدت سوریه و عراق، قیمت نفت، نقش لیبی در لبنان و مواضع لیبی در مورد انقلاب اسلامی.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی