خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 19/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
يكشنبه 18 تیر 1391 ساعت 17:52

بسمه تعالی

 

 * حملات مسلحانه  به مأموران شهربانی مستقر در زیر پل و پایگاه نیروی دریایی خرمشهر و پاسگاه های مرزی خرمشهر؛ پرتاب مواد منفجره به سوی باشگاه شهربانی اهواز و وقوع انفجار در خط آهن خرمشهر- اهواز.

* محاصره ایل زرزا از ایلات کرد آذربایجان غربی توسط افراد مسلح حزب دمکرات کردستان و گروگان  گیری رئیس ایل و تهدید به کشتار  دسته جمعی در صورت عدم تحویل سلاح هایی که توسط ژاندارمری به منظور حفظ مرزها در اختیار آنها قرار گرفته است.

* سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد دادگاه انقلاب اسلامی را قبول ندارد و پرونده محمدرضا سعادتی بایستی به دادگستری ارجاع شود.

* صدور دستور برکناری تیمسار عزیزالله امیر رحیمی فرمانده دژبان مرکز از سوی وزیر دفاع؛ ابقای وی به دستور امام خمینی  و بازتاب این واقعه در مطبوعات داخلی و رادیو لندن.

* بیانات امام خمینی در جمع پرسنل هوانیروز: اساس استقلال  مملکت بر ارتش است، ارتشی که متکی به ملت باشد،امروز ملت ما و دولت و ارتش یکی هستند.

* نامه کاردار سفارت آمریکا در تهران به سفیر آمریکا در سوئد درباره انتصاب امیرانتظام به عنوان سفیرجدید ایران در استکهلم و علت دورشدن او از ایران.

* گزارش مفصل آژانس ارتباطات بین المللی آمریکا از اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مناسبات خارجی ایران و همچنین مشکلات موجود بر سر راه بهبود روابط ایران و آمریکا.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی