خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روزشمار20/4/1358
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
سه شنبه 20 تیر 1391 ساعت 06:04

بسمه تعالی

* ادامه تحرکات خشونت بار درخوزستان از جمله انفجار لوله های حمل نفت اهواز به پالایشگاه آبادان؛ حملات متعدد گروه های ناشناس به مراکز مختلف خرمشهر؛ درگیری پاسداران انقلاب با عناصر ضد انقلاب در جزیره مینو؛ درگیری های یک قایق عراقی با کشتی های ایران در اروندرود و بازتاب آن در رادیو کلن.

* محاکمه سه تن از قاچاقچیان اسلحه دراهواز و صدور حکم اعدام برای آنها و اجرای آن.

* آزادی 35 تن از دستگیرشدگان حوادث اخیر خوزستان از زندان اهواز در پی فرمان امام خمینی.

* اجرای اقدامات امنیتی شدیدتر درخوزستان درپی انفجارات مسلحانه ضد انقلاب؛ مصاحبه مدنی با کیهان و تشریح حوادث اخیر خوزستان از جمله نقش" چهرشنبه سیاه" در خرابکارهای منطقه وقاچاق اسلحه از عراق؛ تظاهرات درحمایت از مدنی و آیت الله خلخالی در دزفول.


* مصاحبه حسن نزیه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و بیان نتیجه تحقیقات انجام شده درباره انفجار لوله های نفت و گاز خوزستان، برنامه پاکسازی شرکت نفت و درخواست اعزام پاسداران بیشتر به خوزستان.

* تفسیر رادیو لندن، رادیو کلن و خبرگزاری فرانسه از حوادث خوزستان و تأثیر آن بر صادرات نفت ایران؛ اظهارات وزیر دفاع و فرمانده دژبان درباره مسائل خوزستان، نقش گروه چهارشنبه سیاه و شیخ شبیر در وقایع استان.

* اقدام سیاسی – تبلیغاتی گسترده حزب دمکرات کردستان ایران برای خنثی کردن افشاگری های رادیو تلویزیون و مطبوعات از عملکرد این حزب درمحاصره و خلع سلاح چند ایل و انحلال شورای انقلاب اشنویه؛ گزارش روزنامه اطلاعات از راهپیمایی گسترده در مهاباد، سنندج، بانه و مریوان د رمحکومیت رادیو تلویزیون و تثبیت مواضع حزب دمکرات.

* تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مریوان از اکراد مسلمان و معتقد با انقلاب اسلامی.

* اعتراض شدید به آزادی حماد شیبانی و 42 تن از اعضای سازمان چریک های فدایی خلق از زندان درنامه ای به قلم محمد علی مخلص خطاب به دادستان انقلای اسلامی.

* مصاحبه مطبوعاتی آیت الله آذری قمی دادستان انقلاب اسلامی تهران و ارائه توضیحاتی درباره فرمان عفو امام خمینی و چگونگی اجرای آن، وضع زندانیان، برنامه های آینده دادگاه های انقلاب.

* هشدار نشریه مردم(ارگان مرکزی حزب توده ایران) درمورد تلاش های دولت موقت برای حفظ مستشاران آمریکایی در ایران و درخواست از دولت موقت جهت مشخص کردن سیاست نظامی خود.

* انتشار اعلامیه درجه داران نیروی هوایی درمحکومیت اقدام همافران دردست زدن به تحصن و افشاگری علیه افسران و درجه داران و پاسخ درجه داران.

* نامه کاردار سفارت آمریکا درتهران به عباس امیر انتظام سفیر ایران درسوئد و دادن خبر ارسال نامه برای نمایندگان سفارت  آمریکا در اسکاندیناوی جهت برقراری ارتباط بین آنها و امیرانتظام.

* گزارش سری  آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا و اعتراف به اینکه علی رغم وجود گروه ها و سازمان ها ی مختلف درکشور، این آیت الله خمینی است که شکل و جهت جمهوری اسلامی را تعیین می کند.

* وزیرامور خارجه آمریکا طی نامه ای به کاردار سفارت آن کشور درتهران با ذکر برخی مشکلات ایران، از وی درخواست کرد تا طرح خود را برای تهیه گزارش های سیاسی به گروه ویژه ای که به همین منظور تشکیل شده، ارائه نماید.

* گزارش رادیو مسکو از همکاری قاهره، تل آویو و افسران ساواک ایران برای خرابکاری در کردستان ایران.

* سفر وزیر امور خارجه بلژیک به عراق و مذاکره درباره مسائل منطقه و روابط دوجانبه.

* گزارش خبرگزاری فرانسه از مذاکرات نخست وزیر فرانسه با مقامات عراقی دربغداد واعلام تمایل فرانسه به ادامه همکاری نظامی دو کشور.

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی