خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
سردار شهید بهمن فاتحی مریدانی PDF  | چاپ |  نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه بصائر   
چهارشنبه 26 اسفند 1388 ساعت 07:06

 

 

 

 

 نام پدر: عباس

تاریخ تولد: 20/12/1344

تاریخ شهادت:27/12/1366

محل شهادت:خرمال عراق

یگان اعزامی : سپاه

وضعیت تأهل:مجرد

alt
  

بهمن فاتحی در روستای چپرپردِ بندرانزلی در تاریخ 20/12/44 متولد شد.او در دامن پاک مادری مهربان و پدری زحمتکش که از راه کشاورزی امرار معاش می کردند بزرگ شد و از کودکی با احکام اسلام و قرآن آشنا گردید.

دوران دبستان و راهنمایی را در روستای خود به پایان رساند و برای طی دوران متوسطه به دبیرستان شهدای بندرانزلی رفت.

با توجه به اینکه در دوران پیروزی انقلاب کم سن و سال بود ،فعالیتی در آن زمان نداشت اما بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، یکی از افراد فعال پایگاه مسجد محل خود شد .

مؤذن مسجد محل بود و با آوای ملکوتی اذان مردم را برای عبادت به مسجد دعوت می کرد.  مسؤل انجمن اسلامی کتابخانه و پایگاه مقاومت محل شد .با اخلاق خوش و برخوردی ملایم نوجوانان و جوانان را در مسجد جذب می کردوبا تشکیل کلاس ها و اردوهای مختلف تفریحی و زیارتی جوانان را جذب و اوقات فراغت آنان را پر می نمود.با وجود زحمات و فعالیت های بهمن ،پایگاه آنان بارها در سطح منطقه به عنوان نمونه معرفی گردید.

در مقابل گروهک های ضد انقلاب، موضعی جدی و حضوری علنی و قدرتمندانه داشت و در همین راستا بارها،مورد ضرب و شتم افراد آن گروه ها قرار گرفت و هیچ گاه در مقابل آنان ضعف نشان نداد. حتی در ایامی که در کردستان ، با ضد انقلابیون مبارزه می کرد هرگز احساس خستگی نکرد و با جان و دل از انقلاب دفاع نمود.

با آغاز جنگ تحمیلی ،بهمن جبهه های نبرد را برکلاس درس ترجیح داد. با دستکاری نمودن شناسنامه پس از اتمام دوم دبیرستان به جبهه اعزام شد و هرگز از ماندن در آنجا احساس خستگی نکرد .

او در عملیات های فتح المبین،بیت المقدس،والفجر مقدماتی، والفجر8 و 10 و کربلای 1 تا 10 و چندین عملیات ایذایی حضور یافت و به افتخار جانبازی نایل آمد.به دلیل رشادتها و بی باکی هایش از سوی فرمانده لشکر25 کربلا به فرماندهی گردان مسلم بن عقیل(ع)منصوب گردید.

پس از سال ها مبارزه با خصم زبون ، در عملیات والفجر10 بعد از فتح استان شمالی کردستان عراق در تاریخ 27/12/66 به آرزوی دیرینه اش ،شهادت، نایل آمد.