خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید احمد جهاندار لنگرودی
امتیاز کاربر: / 7
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رودسر   
چهارشنبه 29 آذر 1391 ساعت 14:59

وصیت نامه احمد جهاندار لنگرودی

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین آمنو هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله  باموالهم و انفسهم اعظم درجة عندالله ( سوره توبه آیه 20 )

آنانکه گرویدند هجرت کردند و جهاد کردند در راه خدا به مالهایشان و جانهایشان بزرگترند به مراتب نزد خدا و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند .

درود بر رزمندگان اسلام و درود رحمت خدا بر تمامی شهدای صدر اسلام و کربلای ایران .

آنقدر به جبهه می روم و می جنگم تا شهید شوم . به عنوان یک فردی که حاضر نیستم و نخواهم بود و تا جایی که جان در بدن دارم هرگز نخواهم گذاشت کسی بر ناموسم و آئینم و کشورم ظلم کند .

خداوند انسان را آفرید و دو چیز به او نشان داده ، یکی راه راست که همان راه انبیاء است و دیگر راه که انسان را به نابودی و جهل می گشاید و آینده یک انسان را تباه می کند  ، پس خوب کهتا در این دو روزه عمری که داریم ، این زندگیمان را با هدف مشخص دنبال کنیم و خدمت به خدا و اسلام و مردم بکنیم و کارمان برای رضای خدا باشد و در این برهه از زمان بر هر فرد مسلمان واجب است که به ندای ( هل من ناصر ینصرنی ) امام بزرگوارمان که عمر ما فدای یک لحظه عمر او باد لبیک بگوئیم و فقط در ما حرف نباشد فقط شعار ندهیم ، و به تو می گویم ؛ ای کسی که فقط شعار می دهی و عمل نمی کنی ( یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون ) ای کسانی که به زبان ایمان آورده اید چرا حرف به زبان می گویی که در مقابل عمل خلاف آن می کنید ، بترسید از این عمل ؛ سخنی بگوئید و خلاف آن عمل کنید که بسیار سخت خدا را به خشم و غضب می آورد .امیدوارم که برادران و خواهران برای هرگز و هرگز به چنین اشتباهاتی برخورد نکنند .

 پیامی که بعنوان یک سرباز روح الله برای شما دارم این است که هرگز اجازه ندهید که دشمن بر شما غلبه کند و دشمن ضعیفی که مانند کاه است برای خود دوست نکنید ، نگویید آمریکا سلاح های مدرن دارد ، به قول امام عزیزمان که میگوید : آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . منظور امام عزیزمان از این حرف این است که ام یک سلاح داریم که دشمن ندارد و نخواهد داشت و آن سلاح ایمان ما مسلمین است .

برادران و خواهران شکیبا و صبور باشید ، از کم بودن وسایل زندگی ناراحت نباشید و چون هر انقلابی دارای هرج و مرج است ، ولی الحمد لله انقلاب اسلامی ایران هرگز بر چنین وضعی دچار نخواهد شد و اگر این کمبودی که ملاحضه می گردد بدست آن سرمایه دارانی است که احتکار می کنند و ضد انقلاب هستند هر کجا اینها را دیدید نابودشان کنید ، نگذارید که بر شما ظلم روا دارند اگر با آنها چیزی نگویید به اسلام و امت و خون شهیدان خیانت کرده اید و به وظیفه تان جامه عمل بپوشانید ، پس مواظب این طور اشخاص باشید و در اولین فرصت تحویل نهادهای انقلابی بدهید تا بسزای عمال خودشان برسند .

می گویند اینهایی که به جبهه می روند ، اطلاعاتی ندارند ، می گویند فریب روحانیت را خورده اند می گویند اینها را شستشوی مغزی دادند ، ولی اینها همه دروغ است ، انسانی که به جبهه می رودبرای دفاع از دین اسلام و ناموس خودش میرود نه برای روحانیت ، تنها برای نشان دادن انسانیت خود می روند برای نشان دادن قدرت دین می روند ، و بالاخره برای هدفی که دارند میروند نه اینکه فریب کسی را بخورند آن کسانی که به خود اجازه زدن چنین حرفی را می دهد  و اگر هم از روی دانایی بزند از روحانیت و اسلام وحشت دارند  چون روحانیت چراغ امت است و وظیفه روحانیت بیدار کردن مردم است .

برادران و خواهران ماهمه مسئولیم اگر در جبهه حضور نداریم لااقل در پشت جبهه به رزمندگان کمک کنیم این است که در حال حاضر دشمنان داخل و خارجی را که گروهکهای منحرف میباشند سرکوب کنیم و فقط حزب الله را بر ایران زمین و تمامی جهان بر پا کنیم و برای محافظت آن بکوشیم .

برادران و خواهران هیچ وقت بیکار نباشید خدای نکرده دشمن از غفلت شما استفاده کند و ضربه خودش را بزند ، به خدا سوگند قسم به خون پاک شهیدان اگر کسی بخواهد با چشمی بد به معنا و مفهوم شهید بنگرد و تبلیغ کند که چرا فرزندانتان را به جبهه می فرستید ، خداوند سزایش را می دهد و او را خوار و زبون می سازد .

خون من که از دیگر برادرانم رنگین تر نیست اگر من و امثال من به جبهه نروند پس چه کسی باید به جبهه برود ، از این آب و خاک مرزبانی کنید .

امیدوارم که با ریختن این قطره خون ناقابل، خود را در راه خدا و خانواده خود را به خانواده شهدا ملحق کنم .

ای پدر و مادرم هم چون حسین وار و زینب گونه زندگی کنید و صبور باشید .

مادرانی که چنین فرزندانی را تقدیم اسلام کرده اید و در راه خدا فرستادید و هدیه نمودید ، پدرم و مادرم خوش به حال شما و دیگرپدران و مادرانی که چنین فرزندی را تقدیم اسلام کرده اید .

من فرزند شما و امید شما بودم و هستم و شما را در آخرت شفاعت می کنم . حال ، شما به یک حرف جامه عمل بپوشانید و همینطور دیگران و ان خطبه این است که شکیبا و صبور باشید و هیچوقت از اسم شهید برای منافع شخصی خود که حقتان نیست استفاده نکنید و به دوستان و برادران هم بگوئید که چنین کنند ( و قاتلوا فی سبیل الله سمیع علیم ) کار زار کنید در راه خدا و بدانید خدا شنوا و دانا است .

به برادرانم بگویید ، به ندای تاریخی امام عزیز لبیک بگویند که خداوند پشتیبان آنهاست ، از شما تقاضا دارم برای من گریه نکنید که روحم آزرده خواهد شد تا جایی که امکان دارد لباس سیاه به تن نپوشانید ، لباس نو بپوشید  چون این وحله ( مرگ ) تازه اول زندگی من است و باید خوشحال باشید و این جشن دامادی من است ، مادرم پدرم خواهشی که دارم این است که زیاد خرج نکنید همان اندازه خرج کنید که در توان دارید مبادا برای ختم و هفتم من پول از کسی قرض بگیرید که من راضی نیستم هر چه خودتان می توانید خرج کنید . پدرم در جلوی دیگر شهیدان خجالت زده ام نکنید .

پدر و مادرم تا جایی که امکان دارد شبهای جمعه یا یا هر وقت که می توانید به برادران بگویید برایم قرآن بخوانند و در موقع دعا یادی از ما بکنند .

و پدر عزیزم اگر شهادت نصیبم شد جنازه مرا در قبرستان شهدای رودسر در کنار حسن عزیزم دفن کنید تا به پیش حسن بروم و به حسن بگویم : حسن جان راهت را ادامه دادم و ندای تو را لبیک گفتم و اسلحه بزمین افتاده ات را برداشتم و به سوی سینه دشمن تاختم .

پدر و مادرم برادرانم و خواهرانم هر وقت بیکار شدید بر سر قبرم بیایید و برایم فاتحه بخوانید که هم ما را خوشحال می کنید و هم خودتان تا اندازه ای خوشحال خواهید شد .

کسانیکه خیانت به مستضعفین کردند و میکنند و کسانی که به خون شهید خیانت کردند و میکنند حق ندارند به سر قبر گلبارانم بیایند چون تا وقتی که زنده بودم از دست آنها ناراحت بودم و الان که جسم من در بین شما نیست ولی روحم هست و از دست آنها همیشه عذاب می کشم چون من مسئول بودم جلوی آنها را نگرفتم ، ولی تا جایی که برایم امکان داشت کوتاهی نکردم و حال نوبت شما برادران است که حساب اینگونه افراد را پاک کنید و آنها را به قانون بکشید و حق مظلومین را از آنها بگیرید .

استدعایی که دارم از این برادرانم تا جایی که امکان دارد امام جمعه شریف رودسر حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا جنیدی را دعوت کنید برای جشن پیروزی من شرکت کنند .

از چیزی نهراسید و دشمنان را نگذارید به مزارم بیایند مگر اینکهتوبه کنند و به حقانیت وجود شهید پی ببرند ، شعار وحدت را هرگز فراموش نکنید ، در نماز جمعه شرکت کنید هر کجا هستید ، دعای فرج و دعای امام  خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار را فراموش نکنید  .

چند کلمه ای صحبت با دوستان و برادرانم

 اخلاق اسلامی را هم رعایت کنید و آن را سرمشق خود قرار دهید ، همیشه به یاد خدا باشید و توکل به خداوند کنید و همیشه با هم دوست و برادر باشید ، هیچگاه بر سر مسائل جزئی اختلاف پیدا نکنید .

چند کلمه ای نصیحت به برادران انجمن اسلامی خودمان

ای برادران عزیز شما باید در رده الگو باشید کاری نکنید که مفسدین از شما نقطه ضعف بگیرند شما ها وظیفه سنگین و ومهمی روی دوشتان هست که بایدآن را به خوبی انجام دهید به جلسات خود ادامه دهید و افراد بی تفاوت را به طرف جلسه بکشید که خدا توبه پذیر است ، بر افراد زیاد سخت نگیرید و با آنها به نرمی و خوبی صحبت کنید . ای برادران عزیز انجمن اسلامی اگر کوچکترین خیانتی بکنید به مردم و از وظیفه خود سرپیچی نمائید ننگتان باد ، و اگر هم لیاقت ندارید کنار بروید وقت مردم را نگیرید .

جوانان مبادا در غفلت بمیرید که علی  ( ع ) در محراب عبادت شهید شد و مبادا در حال بی تفاوتی بمیرید . حسن در راه حسین ( ع ) و با هدف شهید شد .

ای مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی توانید جواب زینب را بدهید ، نه ، زینب تحمل 72 شهید را نمود .

چند کلمه ای مناجات به سربازان اسلام :

پروردگارا به روان مقدس  محمد و آل محمد رحمت فرست و جان سربازان را که در مرزها خدمت می کنند با فروغ  علم بیفروز و آنچه نمی دانند به آنان بیاموز و آنچه را نمی شناسند به آنان بشناسان و چشمانمان را در بینایی توانا گردان تا آن حقایقی را که نمی توان دید ببینند .

پروردگارا ؛ آن هنگام که سربازان ما بر قلب دشمن حمله می آورند یاد دنیا را از ضمیرشان بیرون آور تا به دلربایی های او از توان نمانند .

چنان کن که جز بهشت نخواهند و جز ملکوت اعلای تو نبینند .

پروردگارا ؛ نیروی دشمن را هر چه قوی باشد ضعیف ساز و ناخنهای درنده شان را از بیخ  برکن و میان آنان و سلاحی که بر ضد ما تجهیز کرده اند جدایی افکن و تار و پود قلبشان را با طوفان ترس بلرزان و خزانه توشه را از دستشان  بدور دار و راه حمله و فرار را برویشان ببند .

خدایا ؛ بارالها ؛ معبودا ؛ معشوقا ؛ مولایم من ضعیف و ناتوان ، دوست دارم چشمهایم را دشمن در اوج دردش از حدقه در ، بستان در آورد و دستهایم را در تنگه غرب کردستان قطع کند ، پاهایم را در خونین شهر از بدن جدا سازد و قلبم را در سوسنگرد آماج رگبارهایش کند  و سرم در کوه های پیرانشهر از تن جدا نماید ، تا در کمال فشار و آزار دشمنان مکتبم ببینند که گر چه چشمها و دستهاو پاها و قلب و سینه  و سرم را از من گرفته اند اما یک چیز را نتوانسته اند که بگیرند و آن ایمان و هدف است که عشق به الله و معشوقم و به مطلق جهان هستی و عشق به شهادت و عشق به امام و اسلام است .

خدایا من با امام خمینی میثاق بسته ام و به او وفادارم زیرا که به اسلام و قرآن وفادار است و اگر چندین بار مرا بکشد و زنده ام کنند ، دست از او نخواهم کشید .

خدایا جندالله را که با سوگند به ثارالله در لشکر روح الله برای شکست عدو الله و استقرار حزب الله ، زمینه ساز حکومت جهانی بقیة الله  است حمایت کن ، در آخر این کلمه همه برادران و خواهران و پدران و مادران را به درگاه خداوند می سپارم .

خدا یار و نگهدارتان باد .

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

در آخر این نامه دعاهای امام را فراموش نکنید 

خدایا تا انقلاب مهدی ، حتی کنار مهدی ، خمینی را نگه دار ( آمین یا رب العالمین )

تراب اقدام المومنین الحقیر احمد جهاندار

 

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 29 آذر 1391 ساعت 15:09