خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
روز شمار جنگ
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط عاشق شهدا   
چهارشنبه 25 فروردين 1389 ساعت 11:45

 روز شمار جنگ  (25 فروردین سال....)

 رضا چراغي در عمليات "والفجر 1" و در منطقه عمومي فكه به شهادت ‌رسيد

(25 فروردین سال 1362 ش)

چراغي پس از شروع جنگ تحميلي با تيپ 27 محمد رسول‌الله(ص) به جنوب اعزام شد و از اواسط سال 1360 تا اواخر تيرماه 1361 فرماندهي گردان حمزه را بر عهده داشت. با همين مسووليت در دو عمليات‌ "فتح‌المبين" و "بيت‌المقدس" شركت كرد.

وی همچنين در عمليات "مسلم بن عقيل" به عنوان فرمانده تيپ 27 محمد رسو‌ل‌الله(ص) شركت داشت و در عمليات "والفجر مقدماتي" پس از اين‌كه تيپ 27 به لشكر تبديل شد، فرماندهي آن را بر عهده گرفت. در عمليات "والفجر مقدماتي"، به او لقب "شمشير لشكر" را دادند.

سرانجام رضا چراغی در عملیات "والفجر1"ودر منطقه عمومی فکه به شهادت رسید.


عمليات نامنظم فتح5 در شمال سليمانيه توسط سپاه پاسداران( 25 فروردین 1366 ش)

عمليات نامنظم فتح5 با رمز مبارك يا صاحب‌الزمان(عج) در منطقه ماووت در استان سليمانيه عراق با هدف انهدام مراكز نظامي دشمن صورت گرفت. رزمندگان تحت فرمانده قرارگاه رمضان، متشكل از سپاه پاسداران و معارضين كرد عراقي، با عبور از كوهستان‌هاي صعب‌العبور، خود را به اهداف از پيش تعيين شده رساندند و بعثيان را موردتهاجم قرار دادند. در اين عمليات علاوه بر آزادي‌سازي چندين ارتفاع مهم منطقه و انهدام پايگاه‌هاي دشمن، حدود1200 نفر از مزدوران بعث كشته و زخمي شدند و 300 تن ديگر به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند. 


اعتراف صريح بغداد به استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در طول جنگ( 25 فروردین 1367 ش)

در حالي كه در طول جنگ هشت‌ ساله، جمهوري اسلامي ايران بارها نسبت به استفاده عراق از سلاح‌هاي شيميايي عليه رزمندگان اسلام به مجامع بين‌المللي شكايت برده و گروه‌هايي براي بررسي و تحقيق اعزام شده بودند،با اين حال،عراق از تأييد و يا تكذيب استفاده از اين سلاح‌ها خودداري مي‌كرد.

 

 

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 25 فروردين 1389 ساعت 12:01