خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
زنان بدانند - زنان آخر الزمان PDF  | چاپ |  نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 5
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه بصائر   
دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 16:32
فهرست مطلب
زنان بدانند
زنان بدانند:
زنان آخر الزمان
نقش زنان در مفاسد آخر الزمان
زنان در زمان ظهور
تمامی صفحات

1)در روایات ویژگی های مختلفی برای زنان آخر زمان ذکر شده است ازجمله:زنانی هستند که در نوع پوشش گرایش به پوشش مردانه پیدا می کنند واین مسلما ناشی از یک حالت روانی است که اگر زنی بخواهد اطوار مردانه داشته باشد یکی از تجلیاتش در نوع پوششی ولباسی است که استفاده می کند.به عبارت بهتر مرزهایی که جدا کنند زن ومرد است عمدتا برداشته شده ونوعی اخطلات فرهنگی ودیگر ابعاد از جمله در پوشش بین زن ومرد مشاهده می گردد.

2)خصوصیت دومی که برای زنان ترسیم شده این است که این ها علاوه بر پوشش ظاهری در همه مسایل ودر همه حالت ها زنانی هستند که می خواهند ژست مردانه بگیرند لذا در روایت داریم که پیامبر(ص) فرمودند: ((لعن الله المترجلات من النساء)):خدا لعنت کند آن گروه زنانی را که سعی می کنند حا لت های مردانه بخود بگیرند.

3)زنان همانند مردان در بین آنها نوعی خود مشغولی پیش می آید وعمادتا یکی از آسیب های جدی  زنان آخرالزمان این است که سعی می کنند که نظر زنان را به خود جلب کنند.در روایت داریم که ((یتمسن النساء للنساء)) یعنی زنان برای اینکه خود را برای شوهران مشروع خود آرایش کنند وآراستگی خاص برای او داشته باشند همت شان این است که هم جنسان خود را به سمت  خویش جذب و جلب کنند.

4)نوعی فریبایی خاصی در طایفه وحالت های زنان دیده می شود به قدری که قبله مردان می شوند .این که قبله شدن زنان به چه معنا است.شاید معنای گوناگونی داشته باشد.یکی از احتمالات که قبله شدن زن برای مرد به این معناست که مرد در برابر زن کرنش ومحل فروتنی وتواضع مرد قرار گیرد.یا اینکه  شاید به این معنا باشد که تمام همت مردان زنان می شود.به عبارت دیگر در اسلام داریم که سعی کنید اعمالتان را رو به قبله انجام دهید. ممکن است برای مردان آخر الزمان چنین اتفاق افتاده که تمام همت شان زنان ورسیدن به تمنیات وخواسته های زنانشان باشد.

5)گاهی زنان به مسایل سوءی گرفتار می شوندوشرایط طوری می شود که اگر مردی بخواهد حفاظت و غیرتمندی برای حفظ ناموس خودش بروز بدهد موردسرزنش قرار می گیرد.معمولا مردها دعوت به گسیختگی وبی غیرتی وبی حفاظتی در مورد ناموس خود می شوند واز آن ها می خواهند در این جهت حساسیت های خود را تماما از دست بدهند.

 ----------------------------------------------------------

پی نوشت)موعودنامه، مجتبی تونه ای