خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید فریدون سپیدکار - لاهیجان
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص لاهیجان   
جمعه 14 آبان 1389 ساعت 08:58
شهید فریدون سپیدکار در بیستم شهریورماه سال 1341 در محله گابنه لاهیجان دیده به جهان گشود.
پدرش از کسبه بازار بود، اما درآمد خانواده ناچیز بود و در وضع معیشتی سختی قرار داشتند.لذا مادر نیز در مزارع چای اطراف شهر کار می کرد.
شهید،فرزند دوم و پسر اول این خانواده هفت نفره بود.
 
ایشان تا مقطع دوم راهنمایی در مدرسه آذین لاهیجان به تحصیل پرداخت و درحالیکه از نظر تحصیلی دانش آموز سخت کوشی بود اما به دلیل مشکلات اقتصادی درس و مدرسه را رها کرد و در کارخانجات چای مشغول به کار شد.
با اوج گرفتن انقلاب اسلامی، با اینکه سن و سال زیادی نداشت مجذوب شخصیت حضت امام خمینی (ره) شد و همراه جوانان انقلابی در پخش اعلامیه ها و سخنرانی های ایشان در شهر مبادرت ورزید که در همین ایام توسط ضد انقلابیون به شدت مجروح شد.
بعد از انقلاب و برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همچون سایر جوانان وطن براساس آرمانهای انقلاب به یاری نیازمندان شتافت.هرچند که خانواده ایشان خود از نظر مالی دچار مشکلات جدی بودند ولی دست رنج خویش را در اختیار همسایگان قرار می داد و برای کمک به سالمندان، ساعتها در صف های طولانی نفت و غیره ی آن روزها می ایستاد.
همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، شهید سپیدکار به بسیج پیوست و عازم مناطق جنگی شد.در این دوران حتی در روزهای مرخصی درصدد جمع آوری مایحتاج رزمندگان در مناطق بود و همراه اهالی، کنسرو و ملحفه و... جمع می کرد.
سرانجام در شانزدهم مرداد ماه سال 61(برابر با 19 رمضان) با زبان روزه در منطقه گیلان غرب در حالیکه به همراه 25 نفر از همرزمان خویش مشغول خنثی کردن مین و بازگشایی معبر بود، به درجه رفیع شهادت نایل شد. 
پیکر مطهرش طبق وصیت ایشان در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شهر قم به خاک سپرده شد.
 
آخرین به روز رسانی در سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 ساعت 13:19