خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
مناسبت ها


سخنان امام خميني(ره) در بزرگداشت شهيد مطهري و مقام معلم
امتیاز کاربر: / 9
بدخوب 
سایر بخش ها - مناسبت ها
نوشته شده توسط گروه تفحص بندر انزلی   
شنبه 16 ارديبهشت 1391 ساعت 07:39

سخنان امام خميني (ره) به مناسبت شهادت  شهيد بزرگوار مطهري :

 

1- تسلیت در شهادت شخصی که عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرده و با کجروی ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد

 

2 – من فرزند بسیار عزیزی را از دست دادم و در سوگ او نشسته که از شخصیتهایی بود که حاصل عمرم محسوب می شد .

 

3 – من در تربیت چنین فرزندانی که با شعاع فروزان خود مردگان را حیات می بخشند و به ظلمتها نور می افشانند به اسلام بزرگ مربی انسانها و به امت اسلامی تبریک می گویم .

 

4 – مطهری که بر طهارت روح و و قدرت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود رفت و به ملاء اعلا پیوست لکن بد خواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامی و عملی و فلسفی اش نمی رود .

(صحیفه نور ، ج 6 ، ص 109 و110 )

 

alt

 

 

5 – من به دانشجویان و طبقه روشنفکران متعهد توصیه می کنم که کتاب های این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه های غیر اسلامی فراموش می شود .

( صحیفه نور ، ج 12 ، ص 56 )

 

6 – سالروز شهادت شهیدی مطهر است که در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به یادگار گذاشت که پرتوی از وجدان بیدار سرشار از عشق به مکتب بود .

 

7 – او با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی با زبان مردم و بی قلق و اضظراب به تعلیم جامعه پرداخت .

 

8 – آثار قلم و زبان او بی استثناء آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشأت می گرفت برای عارف و عامی سودمند و فرحزا است .

( صحیفه نور ، ج 14 ، ص 208 )

****

 

مقام معلم در كلام امام خميني (ره) :

 

  •  مقام معلم مقام والایی است ... مقامی است که خدای تبارک و تعالی از آن تعظیم فرموده است .

( صحیفه نور ، ج 6 ، ص 140 )

 

 

  • در عالم هیچ موجودی به پایه انسان نمی رسد و هیچ شغلی به پایه انسان سازی نمی رسد ، پس شغل بسیار بزرگ است بسیار شریف است ...

 

 

  •  هر چه شغل عظیم باشد ، مسئولیت به همان مقدار بزرگ و عظیم است .

( صحیفه نور ، ج 14 ، ص 237 )

 

 

  •  معلم امانت دار است که انسان امانت اوست .

( صحیفه نور ، ج 14 ، ص 27 )

 

 

  •  همه سعادت ها و همه شقاوت ها انگیزه اش از مدرسه هاست و کلیدش دست معلمین است .

(صحیفه نور ، ج 6 ، ص 237 )

 
شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) تسلیت باد
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
سه شنبه 05 ارديبهشت 1391 ساعت 13:09

 بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت بانوی دو عالم و پارۀ تن پیامبر(ص)، حضرت فاطمۀ زهرا سلام الله علیها را خدمت امام عصر و مقام معظم رهبری و تمام عاشقان آن حضرت تسلیت عرض می نمائیم.

 

حضرت زهرا (س) فرمود: خدایا مرا فارغ کن که تمام توجه ام به آن باشد که برای آن خلق شده ام.

چرا فاطمه (س)، فاطمه نامیده شد

امام رضا(ع): که رسول خدا (ص) می فرمود: من نام دخترم را فاطمه گذاشتم زیرا خداوند عزوجل او را و دوستانش را از آتش دوزخ بازداشته است.

 

جاه و جلال فاطمه(س) در دنیا و آخرت

ابن عباس می گوید: روزی رسول خدا(ص) نشسته بودند و نزد آن حضرت- علی و فاطمه و حسن و حسین(ع)- حضور داشتند پس آن حضرت فرمود: خداوندا! تو می دانی که اینان اهل بیت من و ارجمندترین مردم نزد من می باشند پس تو هر کس که آنان را دوست داشته باشد دوست بدار و هر کس آنان را مبغوض بدارد مبغوض بدار و هر کس به آنان محبت کند محبت کن و هر کس به آنان دشمنی کند دشمن باش وهر کس آنان را یاری و کمک کند کمک کن و آنان را پاک و پاکیزه و منزه و از هر پلیدی مصون و از هر گونه گناه معصوم بدار و با روح القدس از طرف خودت تأییدشان بفرما.

سپس فرمود: یا علی! تو امام امتم و خلیفه و جانشین من می باشی و تو جلودار و رهبر مؤمنان به سوی بهشتی و گویا دخترم فاطمه را می بینم که در روز قیامت در حالی که بر مرکبی از نور سوار است می آید و از طرف راست او هفتاد هزار فرشته و از طرف چپ او هفتاد هزار فرشته  و در جلو روی او هفتاد هزارفرشته و در پشت سر او هفتاد هزار فرشته می باشند و وی جلودار و رهبر زن های مؤمن امتم می باشد و آنان را به بهشت می برد.

پس هر زنی نمازهای پنجگانه را در هر شبانه روز بجا آورد و ماه مبارک رمضان را روزه بدارد و حج(واجب) بیت الله الحرام را انجام دهد و زکات مالش را بپردازد و از شوهرش اطاعت نماید و ولایت علی(ع) را پس از من بپذیرد به وسیلۀ شفاعت دخترم فاطمه داخل بهشت خواهد شد و همواست سیّده(سرور و سالار)زنان جهان.

به آن حضرت عرض شد آیا فاطمه(س) سیّده زن های زمان خویش می باشد؟ آن حضرت فرمود آن مریم دختر عمران بود ولی دخترم فاطمه سیّده زن های جهان از اولین و آخرین است و هنگامی که دخترم در محراب عبادتش می ایستد هفتاد هزار فرشته مقرّب بر او سلام می کنند و همان چیزی را که به مریم می گفتند به او می گویند: ای فاطمه!

«إنّ الله اصطفاک و طهّرک و اصطفاک علی نساء العالمین»(1)

«خداوند تو را برگزیده و پاک ساخته و تو را بر زنان جهان برتری داده است».

سپس آن حضرت به علی (ع) فرمود: یا علی! فاطمه پارۀ تن من و نور چشمم و میوه دلم  می باشد هر آنچه به او آزار برساند مرا آزار رسانده و هر آنچه او را خشنود سازد مرا خشنود ساخته و اوست اولین کسی که از اهل بیتم به من ملحق خواهد شد پس بعد از من به او نیکی کن.

 

ملائکه سیار در خدمت حضرت فاطمه(س)

سلمان(فارسی) می گوید: روزی به خانۀ فاطمه(س) رفتم دیدم فاطمه(س) نشسته و در برابرش آسیاب دستی است و مشغول آسیاب کردن مقداری جو می باشد و بر دستگیرۀ آسیاب خون جاری است و حسین(ع) در گوشۀ خانه از شدت گرسنگی گریه می کند و این پهلو به آن پهلو می شود عرض کردم ای دختر رسول خدا(ص) دستهای شما از کثرت کار پینه بسته و زخم شده  و این«فضّه»(خدمتگزار شما )است. فاطمه(س) فرمود: پدرم به من سفارش کرده که کارهای خانه را با هم تقسیم کنیم لذا یک روز او  کارها را انجام می دهد و یک روز من و دیروز نوبت او بوده است.

سلمان گفت: من غلام آزاد شده(پدر شما) هستم ( و شما برمن حق دارید) آیا من جوها را آسیاب کنم بهتر است و یا حسین را آرام  و ساکت نمایم؟!

فاطمه(س) فرمود: من بهتر می توانم حسین را ساکت کنم، شما جوها را آسیاب کن.

 سلمان: من مقداری از جوها را که آسیاب کردم ناگهان ندای اقامۀ نماز را شنیدم فوراً به «مسجدالنبی» رفتم و با رسول خدا نماز گذاردم، هنگامی که از نماز فارغ شدم آنچه را در خانۀ فاطمه(س) دیده بودم برای علی(ع) نقل کردم پس علی(ع) گریه کرد از مسجد خارج شد طولی نکشید که علی(ع) به مسجد بازگشت و تبسّم کرد پیامبر خدا(ص)علت تبسم رااز او پرسیدند علی(ع) در پاسخ گفت من به خانه رفتم دیدم فاطمه(س) بر پشت خوابیده و حسین روی سینه اش می باشد و در جلو او آسیاب در حرکت است بدون آن که دستی بر روی آن باشد پس رسول خدا(ص) نیز تبسّم فرمود و گفت: یا علی! آیا نمی دانی که خداوند یک گروه از ملائکه را آفریده که آنان پیوسته در روی زمین سیّار و در حال حرکت می باشند و تا روز قیامت وظیفۀ آنان خدمتگزاری برای محمد و آل محمد می باشد. (2)

 

معنای« حیّ علی خیرالعمل» چیست؟

ابن شهر آشوب در کتاب«مناقب» نقل کرده است که شخصی از امام صادق(ع) پرسید: معنای « حیّ علی خیرالعمل» چیست؟

آن حضرت فرمود:«خیرالعمل» بهترین کارها نیکی به فاطمه و فرزندانش است.

و در نقل دیگری آمده است:«خیرالعمل» بهترین کارها«ولایت اهل بیت علیهم السلام» است.(3)(و به همین جهت عمر دستور داد « حیّ علی خیرالعمل» را از اذان واقامه حذف کنند تا مردم نسبت به فاطمه(س) و فرزندانش و «ولایت اهل بیت علیهم السلام» بی تفاوت باشند. متأسفانه اهل سنت تاکنون ازاین دستوری که برخلاف رضای پروردگار است پیروی می کنند).

 

اثر توکل بر خدا

مالک بن دینار می گوید:در «مودع الحج»- مکانی که بدرقه کنندگان حجاج در آنجا با حاجیان وداع می کردند و به مدینه باز می گشتند- بانوی ضعیفی را دیدم که بر مرکب لاغر و نحیفی سواراست و قصد رفتن به حج دارد، مردم از روی خیرخواهی از اومی خواهند که به مدینه برگردد و با آن ضعف و ناتوانی خود و مرکبش از رفن به حج منصرف شود(ولی او نپذیرفت) همین که به وسط صحرا رسیدیم مرکبش از پا درآمد و همان جا ایستاد. من نیز او را از رفتن به حج سرزنش کردم.

پس او سر خود را به طرف آسمان بلند کرد و گفت)خدایا) نه مرا در خانه ام رها کردی و نه به خانه ات رساندی پس به عزت و جلات قسم اگر این گرفتاری را دیگری بر سر من آورده بود جز به تو از او شکایت نمی کردم ناگهان دیدم شخصی از وسط صحرا پیدا شد و در دستش افسار یک شتر است و به آن بانو گفت: بر این شتر سوار شو همین که او بر آن شتر سوار شد آن شتر با سرعت و شتاب همچون یک برق زدن – از ما دور شد، و دیگر او را ندیدم تا اینکه به مکه رسیدیم و آن بانو را در مطاف(جایگاه طواف خانۀ خدا) مشاهده کردم او را سوگند دادم که خود را معرفی کند گفت: من«شهره» دختر«مسکه» دختر «فضه» خدمتگزار فاطمه زهرا(س)می باشم.(4)

 

در روز قیامت تنها چهار نفر بر مرکب سوار می باشند

ابن عباس از پیامبر اکرم(ص) نقل می کند که فرمود:«در روز قیامت هیچ کس سواره وارد محشر نمی شود جز چهار نفر، من و علی(ع) و فاطمه(س) و صالح پیامبر خدا، اما من پس بر براق سوار خواهم بود، و اما دخترم بر شتر «عضبائم» سوار خواهد شد و اما برادرم صالح بر همان شتری که خداوند به عنوان معجزه برایش فرستاده بود – قومش آن را کشتند – سوار می شود، و اما علی بن ابی طالب(ع) بر یکی از شترهای بهشت در پیشاپیش من حرکت خواهد کرد...در حالی که بر سرش تاجی از نور می باشد بگونه ای که نور آن برای تمام اهل محشر می درخشد...»  (5)

 

فضیلت تسبیح حضرت زهراعلیها السلام

شیخ کلینی با اسناد خود از امام باقر(ع) نقل می کند که فرمود: خداوند به هیچ چیزی از ستایش و ارجمندی – برتر از تسبیح فاطمۀ زهرا علیهاالسلام – پرستش نشده است و اگر چیزی با فضیلت تر و برتر از آن می بود آن را رسول خدا(ص) به فاطمه(س) می آموخت.(6)«خواندن تسبیح حضرت زهرا(س) پس از نمازهای پنجگانه و قبل از خواب فضیلت بسیاری دارد، خداوند همگان را بر آن موفق بدارد.»

گرچه مظلومی مولا سندی معتبر است این سند ثابت و امضا شده با میخ در است.

 

(1)«سورۀ آل عمران، آیه 42».

(2)  بحارالانوار، جلد43، ص28، باب3، حدیث33.

(3) بحارالانوار، ج 43،ص44،حدیث44.

(4)بحارالانوار، ج43، ص 46، حدیث46.

(5)بحارالانوار،ج 7، ص 230، حدیث1، و ج 43، ص 19، حدیث1.

(6) بحارالانوار، ج 43، ص 64، حدیث 56.

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 28 تیر 1391 ساعت 18:32
 
مطالب بیشتر...
<< ابتدا < قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی > انتها >>