خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید حمید زیرک
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 10:38

بسم رب الشهداء و الصدیقین

 

حمید زیرک سومین فرزند خانواده ای کشاورز و زحمتکش در تاریخ 11 فروردین ماه سال  1340 شمسی در کوی امام خمینی(ره) بندرکیاشهر متولد شد.

تا مقطع دوم دبیرستان درس خواند و پس از آن به پیشه خانوادگی خود ، کشاورزی روی آورد.اهل کار و تلاش بود و از همین طریق نیز کمک حال خرجی خانواده نیز بود.در نجاری و سیم کشی و تعمیر وسایل منزل مهارت خاصی داشت.

در دوره انقلاب به همراه بادر کوچکتر خود ، در فعالیت های انقلابی همراه با سایر جوانان محل شرکت می کرد و یکبار هم توسط مزدوران رژیم پهلوی دستگیر و زندانی شد.

بسیار بخشنده و نیکوکار بود ، به کمک نیازمندان می رفت و بارها پولی را که دسترنج خود بود و یا به عنوان پول تو جیبی از پدر می گرفت به افراد نیازمند می داد.

از آنجا که پسر بزرگ خانواده بود ، حتی برای خواهران بزرگتر از خودش نیز یک تکیه گاه محسوب می شد.

حمید دوره آموزشی خود را در مشهد مقدس گذراند و سپس به کردستان اعزام شد.

آخرین بار هنگام رفتن به منطقه حالت عجیبی داشت ، خداحافظی کرد و از در بیرون رفت ، اما گویا چیزی را فراموش کرده بود که دوباره به طرف در آمد اندکی مکث کرد گویا تردید داشت ؛ در همین حال پدر بزرگوارش نیز قصد خروج ار منزل را داشت و در را که گشود فرزند خود را در آستانه در دید و همانجا دل پیرمرد لرزید ، حمید آرام و نجیب چشم در چشمان پر اشک پدر دوخت و پدر نیز همانجا اسماعیل نفس خود را قربانی کرد و راضی شد به رضای خدا و نشان به آن نشان که چند شب پیش در خواب امام(ره) را دیده بود که به او می گفت "باز هم بده" . آری حرف ها داشت نگاه های آخرین این پدر و پسر که هنوز که هنوز است "حاج رضا " پدر شهید حمید زیرک ، هنگام یادآوری آن لحظه چشمانش پر اشک می شود و تو گویی این نگاه همان نگاه سی سال پیش است.

سرانجام حمید زیرک در تاریخ 30 اردیبهشت ماه سال 1364 در منطقه مریوان بال در بال ملائک گشود و با شهادت خویش گواهی داد بر صدق وعده های خداوند.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

          

 

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه 06 بهمن 1390 ساعت 19:01