خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
زندگی نامه سردار شهید یوسفی
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط مدیریت   
پنجشنبه 02 مهر 1388 ساعت 16:00
سوم فروردين سال 1338 در روستاي نو پا شان ضيابر از شهرستان صومعه سرا در خانواده اي متدين و کشاورز فرزند پسري پا به عرصه وجود گذاشت که يعقوب نام گرفت . وي دوران ابتدايي تا دبيرستان را در ضيابر سپري کرد . پايان تحصيلات دبيرستان او مقارن با اوج قيام مردم به رهبري حضرت امام راحل (ره) بود، ايشان از دوران نوجواني نسبت به فرايض ديني بسيار مقيد بود و در مشکلات به ياري مردم مي شتافت و از خلق و خوي نيکو و چهره اي بشاش برخودار بود که ديگران را مجذوب خود مي کرد...
با حرکت توفنده امت مسلمان به اين موج عظيم پيوست و مخالفت خود را نسبت به کفر و ستم و استبداد و اختناق ، با شرکت در تظاهرات و پخش اعلاميه و شعارنويسي فعاليت مستمر و موثري در منطقه داشت و يکبار هم توسط ماموران ساواک باز داشت شد . اين جوان متدين و متواضع در انجام کليه امور و رفتارهاي خود ، رضاي خدا را بر خود تکليف مي دانست و همواره به تقواي الهي عمل مي نمود و علاقه وافري به حضرت امام خميني (ره) داشت. .شهيد يعقوب يوسفي ارادت خاصي نسبت به پدر و مادر داشت و در خدمت و کمک به آنان از هيچ کوششي فرو گذار نبود . پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي فعاليت گسترده اي در انجمن اسلامي و پايگاه بسيج ضيابر داشت و در مبارزه با انواع فساد هاي اخلاقي و اجتماعي که از بقاياي نامبارک رژيم طاغوت و نيز گروهک هاي فريب خورده مبارزه نمود ، با تهاجم دشمنان بعثي، به ميهن اسلامي با عضويت در بسيج به سوي جبهه ها شتافت . در سال 60 پس از بازگشت از جبهه به عضويت سپاه درآمد و در صف مردان سبز پوش ، سرخ قامت قرار گرفت و در طول جنگ تحميلي به عنوان فرمانده گردان مسلم بن عقيل لشکر 25 کربلا در عملياتهاي فتح المبين – محرم – از شروع عمليات والفجر مقدماتي تا عمليات والفجر 8 پيوسته در جبهه هاي نبرد مبارزه نمود و يکبار هم از ناحيه پا مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت. سرانجام پس از 43 ماه رزم بي امان با دشمن بعثي در عمليات والفجر 8 در منطقه عملياتي فاو دعوت حق را لبيک گفت و به درجه شهادت نائل آمد و در گلزار شهداي دهستان ضيابر ارميد. .شهيد يعقوب يوسفي در سال 59 ازدواج نمود و حاصل اين پيوند مقدس يک فرزند دختر و يک فرزند پسر مي باشد.

 

 
آخرین به روز رسانی در شنبه 04 مهر 1388 ساعت 09:23