خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید خلیل فرقانی لزرجانی PDF  | چاپ |  نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 2
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص کلاچای   
يكشنبه 20 آذر 1390 ساعت 11:38

بسم رب الشهدا

محل تولد:لزرجان

تاریخ تولد:28/1/1346

تحصیلات: دیپلم                                                       

وضعیت تأهل: مجرد

اعزامی:سپاه

تاریخ شهادت: 26/10/65

محل شهادت:شلمچه

محل دفن:گلزار شهدای لزرجان

 زندگینامه

بسیجی شهید خلیل فرقانی در فروردین هزار و سیصد و چهل و شش در خانه ای در لزرجان به دنیا آمد. چون پدر کارمند بود از نظر مالی مشکل چندانی نداشتند . پدر ،اهمیت زیادی دین و واجبات آن از خود نشان می داد و در تربیت فرزندان صالح و آوردن روزی حلال به خانه بسیار کوشا بود. همیشه می گفت: تا گندم کشت نکنی، نمی توانی گندم درو کنی (حدیث نبوی) . با تولد شهید پدرش اسم او را به خاطر نام مبارک پیامبر خدا ابراهیم خلیل الله، خلیل گذاشت. شهید از بچگی خوب و با فهم و درک فراوان بود. به حدی به همه چیز توجه می کرد که در اقوام  و  دوستان به کربلایی معروف بود. به تحصیل اهمیت فراوان می داد. رشته حسابداری (اقتصاد) از مدرسه فارغ التحصیل شد. از دروغگویی و غیبت متنفر بود. به بازی فوتبال علاقه زیادی داشت.

به امام (ره) خیلی  علاقه داشت از ایشان پیروی میکرد تا جایی که وقتی امام برای رفتن به جبهه ،برای همه واجب کرد، با شور و شوق بسیاری در سال 1361 در 16 سالگی عازم جبهه شد. از آنجایی که خلیل در منجیل 45 روز دوره های سختی گذرانده بود آمادگی رفتن به جبهه را داشت. در چند سال حضورش در جبهه 1 بار از ناحیه کتف مجروح و راهی بیمارستان شد، بخیه های جراحت هر چند روز یکبار پاره می شد و شهید بارها به این خاطر به بیمارستان می رفت. در مورد آرزو هایش با کسی سخن نمی گفت. روزی خواست با مادر درد و دل کند اما آمدن همسایه آن را بر هم زد. شهید بعد از آن روز رفت و دیگر برنگشت و درد و دلش برای همیشه در سینه اش محبوس ماند. هیچ کس نفهمید که شهید درآن روز می خواست از چه چیزی سخن بگوید؟!

در عملیاتهای مختلفی شرکت کرد تا اینکه در عملیات کربلایی 5 در سال 65 در 19 سالگی بدلیل ترکش خمپاره در شلمچه به شهادت رسید.

پدر شهید می گوید: جوانان، نگذارید که اسلحه ی شهید من بر زمین بماند.

وصیتنامه رزمنده ایثارگر برادر شهید خلیل فرقانی:

 

 ...حال با مردم شهید پرور وصیتی دارم: البته من کوچکتر از آن هستم که بتوانم برای شما پیام و وصیتی داشته باشم به هر حال وصیت تمام شهدا از اول جنگ تا حال این بوده است که همواره گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی داشته باشید و به دفاع مقدس خود ادامه دهید و نگذارید خون شهیدان به هدر رود راه این شهیدان بخون غلطان حزب الله را تا پیروزی نهایی ادامه دهید و از تفرقه و جدایی دوری کنید. کاری نکنید که دشمنان اسلام خوشحال شوند تا می توانید هرچه بیشتر در نمازهای جمعه و جماعات شرکت کنید زیرا  این مراسم است که وحدت و اتحاد را بین انسانها بوجود می آورد و تفرقه را از بین می برد....

 

             خلیل فرقانی مورخه 29/9/65