خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 25/3/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
پنجشنبه 25 خرداد 1391 ساعت 06:32

بسمه تعالی

 

* ادامه خط مشی ایجاد رعب و وحشت و بمب گذاری جریان های قومی در خوزستان از جمله تیراندازی شبانه در آبادان، حمله با کوکتل مولوتف به سینما اتحاد و اداره بندر خرمشهر؛ بازتاب این حوادث در رادیو ریاض؛ ملاقات بسیاری از مقامات کشوری و لشکری و قضایی استان با آیت الله شبیرخاقانی برایتسلیت گویی فوت خواهر ایشان و همچنین از بین رفتن جوّ بدبینی موجود؛ مصاحبه مدنی درباره توقیف مقدار زیادی اسلحه و مهمات وارده از مرز عراق.

* تشدید جنگ تبلیغاتی بین ایران و عراق: تفسیر 15 دقیقه ای تلویزیون بغداد از اوضاع ایران و حوادث خوزستان و نام بردن از خوزستان و خرمشهر با نام های عربستان و محمره؛ تفسیر رادیو صوت الجماهیر از خواسته های مردم خوزستان و استفاده از الاهواز به جای اهواز؛ گزارش روزنامه کیهان از تظاهرات مردم عراق در شهرهای نجف، موصل، کربلا، بصره، کاظمین و کوت در پشتیبانی از رهبر انقلاب اسلامی عراق، آیت الله سید محمد باقر صدر.

* آیت الله سید صادق روحانی در مصاحبه مطبوعاتی: چنانچه تحریکات و ادعای اعراب برای بازگرداندن جزایرتنب بزرگ و کوچک و ابوموسی ادامه یابد ادعای ارضی خود را بر بحرین دنبال خواهد کرد. ما در خوزستان ادعای آن زمین هایی را داریم که به دنبال صلح صدام حسین و محمدرضا پهلوی به رسم تعارف به عراق واگذار شد.

* تلاش گسترده سازمان مجاهدین خلق برای تحت الشعاع قرار دادن مسئله جاسوسی محمدرضا سعادتی و مخدوش جلوه دادن اسناد به دست آمده، با طرح مسئله شکنجه؛ تلگرام سازمان به مهندس بازرگان، شورای انقلاب و وزیر دادگستری مبنی بر اینکه برادر اسیر ما به وسیله یک گروه از پاسداران شدیداً تحت شکنجه قرار گرفت.

* مستندات و دلایل امام خمینی، آیت الله بهشتی و دکتر یزدی در محاسن تشکیل مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی جدید و مضّرات تشکیل مجلس مؤسسان.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه 25 خرداد 1391 ساعت 06:51