خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 28/3/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
شنبه 27 خرداد 1391 ساعت 19:21

بسمه تعالی

 

* دعوت فرماندار خرمشهر از شیخ عیسی خاقانی به تشکیل کانون نشر فرهنگ اسلامی در خرمشهر پس از تخلیه کانون های گذشته زیر نظر یکی از آیات عظام به شرط تأیید آیت الله شیخ محمد طاهر شبیر خاقانی.

* درخواست گروهی از مردم مبنی بر تقدیر از خدمات محمد رضا علوی فرماندار خرمشهر به دلیل فیصله دادن مسالمت آمیز به برخی معضلات این شهر، از جمله اعتصاب کارگران بندر استیو دورینگ و فعال کردن بندر خرمشهر.

* برپایی نمایشگاهی از سلاح ها و مسلسل های ساخت عراق و با آرم ارتش این کشور و اسناد و مدارکی دال بر دخالت عراق در ناآرامی های خوزستان در اهواز.

* اظهارات معاون سیاسی وزارت کشور درباره ناآرامی های خوزستان و نقش دولت های خارجی بویژه عراق و کویت در آن.

* گزارش جانبدارانه نشریه پیکار از جریان های قومی خوزستان وحمله به ارتش و پاسداران.

* نامه سرگشاده شیخ عزالدین حسینی خطاب به مطبوعات و غرض ورزانه خواندن اظهارات آیت الله ربانی شیرازی درباره اوضاع کردستان.

* تلگرام احمد مفتی زاده به امام خمینی در اعتراض به درج مذهب جعفری در ماده 13پیش نویس قانون اساسی به عنوان مذهب رسمی کشور.

* درج مقاله ای در روزنامه کیهان به قلم دکتر پرویز ورجاوند استاد دانشگاه تهران با عنوان توطئه استعمار برای تجزیه کشور زیر لوای حفظ حقوق ملیت ها و دادن حق خودمختاری به خلق ها.

* نامه سرگشاده سازمان مجاهدین خلق ایران و تکرار مجدد مسئله شکنجه سعادتی و طرح دعاوی مختلف علیه نهادهای رسمی حکومت و مسکوت گذاشتن درخواست دادستانی کل انقلاب اسلامی مبنی بر اعزام سازمان برای جوابگویی به سوالاتی درباره سعادتی.

* تأ کید مجدد امام خمینی در دیدار جداگانه سه گروه از اقشار مختلف مردم با ایشان بر اسلامیت نظام، ضرورت تدوین قانون اساسی اسلامی، ارجحیت مجلس خبرگان برمجلس مؤسسان، ماهیت مجلس مؤسسان و گروهها و عناصر طرفدار آن.

* وجود دو دیدگاه مختلف درباره ارتش و آینده آن: دیدگاه اول خواهان تجدید قدرت ارتش قبل از تغییرات ضروری در آن است و دیدگاه دوم قدرتمندی ارتش را در خدمت به نظام جدید می داند.

* سخنگوی دولت و رئیس ستاد ارتش خبر روزنامه القبس مبنی بر تقویت نیروهای نظامی ایران در مرزهای جنوبی کشور را تکذیب کردند.اظهارات مدنی رئیس ستاد نیروهای دریایی درباره آماده باش نیروهای عراق در مرز؛ سخنان معاون وزارت کشور درباره علل خصومت دولت عراق با انقلاب اسلامی.

* افزایش تعداد بازداشت شدگان در عراق از جمله زندانی شدن تعدادی ازعلمی طراز اول نجف اشرف؛ تلگرام" حرکت انقلاب اسلامی عراق" به دبیرکل سازمان ملل دراین باره؛ اظهارات دکترصادق طباطبایی در مورد آخرین اطلاعات رسیده از آزادی آیت الله صدر و محاصره منزل ایشان توسط مأموران امنیتی عراق.

* گزارش سفارت آمریکا در تهران به وزرات امورخارجه آن کشور با عنوان" تشنج بین ایران و عراق" و تشریح گفتگوی کاردار سفارت با دکتر یزدی درباره مناقشه ایران و عراق.

* فراخوانی "ناس" کاردار سفارت آمریکا در تهران به واشنگتن و اعزام بروس لینگن به عنوان کاردار موقت به تهران.

* نامه سری کریستوفر معاون وزیر امور خارجه آمریکا به بروس لینگن کاردار جدید آن کشور در تهران و ارائه پیشنهاد برای حل مشکلات موجود بر سر راه توسعه روابط واشنگتن- تهران.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در يكشنبه 28 خرداد 1391 ساعت 06:47