خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار6/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
سه شنبه 06 تیر 1391 ساعت 05:25

بسمه تعالی   

* خرابکاری عوامل ضد انقلاب در ایستگاه تقویتی برق خرمشهر- آبادان و قطع کامل برق خرمشهر.

* مصاحبه شیخ عیسی خاقانی با کیهان درباره آخرین اوضاع خوزستان، اجرای توافقنامه مدنی – شبیر، عدم تشکیل دادگاه های انقلاب، پیش نویس قانون اساسی، تحریکات عراق در منطقه، نقش گروه های داخلی در آشوب های خوزستان، خلع سلاح عمومی و نظریات مختلف درباره مدنی.

* ادامه درگیری های ارضی در کردستان از جمله درگیری مسلحانه در قریه" آمد" (پانزده کیلومتری مهاباد) و منطقه منگور در پیرانشهر، بهره برداری گروه های مخالف نظام و صاحب نفوذ در منطقه در جهت اهداف خود.

* اطلاعیه گروهی موسوم به کمیته "کمیته آوارگان نقده" درباره نتایج مذاکرات نمایندگان آوارگان با مقامات دولتی و استاندار آذربایجان غربی در تهران و اعلام انصراف پناهندگان از پناهندگی به یکی از کشور های همسایه.

* بازتاب درگیری های قومی ایران در رادیو آمریکا: اقلیت های قومی از فقدان حکومت مرکزی استفاده کرده و خواسته های خود را در جهت خود مختاری مطرح ساخته اند.

* کنفرانس مطبوعاتی حزب کارگران سوسیالیست با شرکت احمد شاملو،غلام حسین ساعدی، بابک زهرایی و هرمز رحیمیان و اظهارنظر درباره قانون اساسی، اوضاع خوزستان و سیاست دولت موقت، گروه های فشار، بازداشت اعضای حزب کارگران سوسیالیست و سیاست نه شرقی نه غربی.

* روزنامه جمهوری اسلامی: اظهارات حجت الاسلام  والمسلمین سید علی خامنه ای ( از اعضای کادر مرکزی حزب جمهوری اسلامی) درباره قانون اساسی ، وقایع خرمشهر و اقدامات مرزی عراق، اوضاع سیستان و بلوچستان.

* نامه سرگشاده سازمان مجاهدین خلق به نخست وزیر در اعتراض به صدور حکم تخلیه یکی از ساختمان های  دولتی تحت اشغال سازمان؛ تحصن گروهی تحت عنوان خانواده های شهدای سازمان مجاهدین خلق در کاخ دادگستری در اعتراض به بازداشت محمد رضا سعادتی.

*  گزارش محرمانه  وزرات خارجه آمریکا به سفارت آن کشور در تهران درباره مواضع متین دفتری، امیر انتظام و علی امینی در قبال انقلاب و جمهوری اسلامی .

* تشکیل اولین اجلاس وزیران کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بازتاب گسترده آن در رسانه های جهانی.

* رژیم عراق یک گروه 16نفری از روحانیون و علمای حوزه علمیه نجف و همچنین نماینده امام در نجف را از عراق اخراج کرد که وارد ایران شدند.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی