خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 10/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
چهارشنبه 07 تیر 1391 ساعت 18:26

بسمه تعالی

* شلیک موشک آرپی جی 7 به سوی کامیون سپاه و خودروی ارتش از داخل خاک عراق در منطقه شلمچه.

* نامه سرگشاده پدری از موضع دفاع از انقلاب اسلامی خطاب به دادستان انقلاب اسلامی علیه فرزند ضد انقلاب و حزب کارگران سوسیالیت.

* مدنی اوضاع کنونی خوزستان را رد مصاحبه با اطلاعات تشریح کرد. گزارش رادیو آمریکا به نقل از شیخ خاقانی مبنی بر هم زدن تظاهرات آرام مردم عرب زبان اهواز توسط پاسداران انقلاب؛ گزارش مغرضانه تلویزیون و رادیوی بغداد از حوادث و وقایع خوزستان و ادعای اسال پیام عده ای از رجال دینی به امام خمینی برای جلوگیری از کشتار عرب زبان ها.

* سفر صدام حسین به امان و گفت و گو با شاه اردن درباره مشکلات جاری خاورمیانه و تهدیدهای اسرائیل علیه کشورهای عربی.

* اجتماع جمعی از اهالی کامیاران در مسجد جامع شهر در اعتراض به اصل 13 قانون اساسی و در خواست به رسمیت شناخته شدن تسنن در کنار تشیع به عنوان مذهب رسمی کشور.

* اعلامیه گروهی با عنوان" جبهه اتحاد اسلامی کردستان مرکز پیرانشهر" و هشدار در مورد اوضاع کردستان و درخواست تسریع در خود مختاری خلق کرد.

* بنابر اعلام دژبان مرکز مأموران درتهران نظامیانی که دارای وضع ظاهری مرتب نیستند و برگ مرخصی ندارند، جلب و در صورت تخلف تنبیه انضباطی خواهند شد.

* مصاحبه مطبوعاتی آیت الله صدوقی نماینده امام در یزد و انتقاد از سیاست های دولت موقت در زمینه های مختلف از جمله عدم تغییر بنیادی دردستگاه های دولتی، بی توجهی دولت در مورد کار مردم و امنیت کشور، سیاست خارجی، رادیو و تلویزیون و مطبوعات.

* سخنان امام خمینی درباره علل فروپاشی نظام های طاغوتی و بیان مشخصات نظام های مردمی، در جمع هیئت شرکت کننده در سمینار وزارت دارایی.

* علی اکبر معین فر( وزیر مشاور و سرپرست سازمان برنامه و بودجه) بودجه 2440 میلیارد ریالی سال 1358را تشریح کرد.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی