خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 15/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 08:31

بسمه تعالی

 

* راهپیمایی مردم در اهواز به دعوت جامعه روحانیت و بازاریان علیه  تحرکات عراق و ضد انقلاب داخلی و پشتیبانی از استاندار خوزستان و دادستان دادسرای انقلاب اسلامی اهواز.

* تفسیر رادیو لندن  از اهمیت اقتصادی خوزستان  برای ایران و تأثیر تحرکات تجزیه طلبانه جریان های قومی و عراق در آن؛ تفسیر رادیو کلن از نگرانی عراق از انقلاب اسلامی و نقش آن کشور در تحرکات کردستان و خوزستان.

* اطلاعیه دادسرای اهواز در خصوص برخورد قانونی با هرگونه کم کاری در ادارات دولتی.

* بروز زد و خورد شدید در جلسه سخنرانی دانشجویان پیشگام و هواداران چریک های فدایی خلق و حزب کارگزان سوسیالیست در دانشگاه تبریز.

* نامه سازمان مجاهدین خلق به امام خمینی و ابراز نگرانی از تحریکات گسترده علیه آن سازمان در سراسر کشور.

* پیام رادیویی آیت الله طالقانی به ملت ایران و درخواست از رهبران گروه های سیاسی مبنی بر خراب نکردن این نهضت عظیم و چهره اسلام به خاطر گروه پرستی و خودنمایی.

* بیانات اما خمینی در جمع گروهی از مردم و هشدار درمورد ایجاد قریب صد گروه و تفرقه افکنی دشمنان و رفتار جاهلانه دوستان نادان: من می ترسم در این نیمه راه زحمت هایی که تاکنون کشیده شده است به واسطه نادانی یک عده و غرض ورزی عدۀ دیگر از بین برود و خون جوانان ما هدر رود.

* سخنان امام خمینی در جمع صاحبان صنایع و بازاریان تهران و دعوت از آنان به برادری و رعایت حقوق کارگران و پیشگیری از انفجار عمومی.

* اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا دربارۀ منافع حیاتی آمریکا در منطقه خلیج فارس و توجه به افزایش نیروهای آمریکا در منطقه؛ بیانیه دولت آمریکا در تکذیب قصد اعزام نیروی 110 هزار نفری به خلیج فارس و تصمیم آمریکا برای حفظ استقلال کشورها و حفظ منافع خود در منطقه.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

آخرین به روز رسانی در جمعه 16 تیر 1391 ساعت 08:29