خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار22/4/1358
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
چهارشنبه 21 تیر 1391 ساعت 19:08

بسمه تعالی

* تشدید درگیری مسلحانه و انفجار در خوزستان از جمله تیراندازی به مأموران شهربانی مستقر در زیر پل و پایگاه نیروی دریایی خرمشهر، حمله به پاسداران و مأموران انتظامی و پاگاههای مرزی،  کمین عناصر خلق عرب علیه پاسداران درمنطقه کوت شیخ؛  شهادت انوشیروان رضایی سرپرست پاسداران اعزامی از خرم آباد؛ خرابکاری درلوله نفت دارخوین؛ گزارش رویتر دررادیو لندن از درگیری های خوزستان.

* تظاهرات همراه با درگیری علیه مدنی استاندار خوزستان وآیت الله خلخالی در آبادان و مجروح شدن عده ای در این درگیری ها و انعکاس آن در رادیو لندن و آسوشیتدپرس؛ گزارش رادیو لندن از اعلام موجودیت گروه چریکی در تظاهرات خرمشهر؛ اعلامیه شبیر خاقانی خطاب به مردم آبادان و خوزستان و درخواست حفظ آرامش و اعلام خطر به دولت نسبت به ایجاد لبنانی دیگر.

* اعلام موجودیت گروه جدیدی با عنوان سازمان چریکی صاعقه درخوزستان و انتشار اعلامیه ای در تشریح اهداف خود از جمله مبارزه چریکی برای خودمختاری خوزستان، حمایت از تمام گروه های مترقی وآزادی وعدم تابعیت از هیچ گونه ایدئولوژی.

* دیدار گروهی به عنوان نمایندگان منطقه اشنویه و پیرانشهر به امام خمینی وآیت الله شریعتمداری و نخست وزیر برای دادخواهی وشکایت علیه تسلیح فئودال های منطقه از سوی ژاندارمری پادگان جلدیان و پاسداران انقلاب.

* تعیین وکلای مدافع محمدرضا سعادتی از سوی مجاهدین خلق علی رغم مخالفت های قبلی این سازمان با محاکمه وی در دادگاه انقلاب واصرار بر ارسال پرونده به دادگستری و نیز علی رغم نامه سعادتی به برادرش مبنی بر اینکه به علت وقیحانه بودن کیفرخواست در دادگاه شرکت نخواهد کرد.

* اعلام نارضایتی رادیو مسکو از قضایای پیش آمده درخصوص رابطه سعادتی ومأمور سفارت آن کشور درتهران و محاکمه احتمالی وی.

* اعلامیه دفتر هواداران سازمان چریک های فدایی خلق ارومیه واظهارات سخنگوی این سازمان درباره پرتاب بمب( سه راهی) به داخل دفتر این سازمان.

* اعلام مواضع سازمان چریک های فدایی خلق د رمورد چگونگی شکل گیری نیروهای مسلح در نظام جدیدی وادعای اینکه درجهت اهداف توده ها بازسازی نمی شود و تأکید بر اینکه در ارتش انقلابی شورای سربازان و درجه داران و همافران وافسران جزء تنها مرجع تصمیم گیری درامور مربوط به خود خواهند بود.

* تفسیررادیو بی.بی.سی با عنوان " دشواری ارتش ایران" پس از پیروزی انقلاب اسلامی.

* گزارش رویتر از اظهارات مقامات وزارت دفاع انگلستان درباره احتمال از سرگیری مذاکرات مربوط به معامله خرید اسلحه ایران از انگلستان که در زمان رژیم گذشته منعقد شده بود.

* مصاحبه حجت الاسلام محمد منتظری با روزنامه لبنانی النهار و حمله به بازرگان و دکتر یزدی به عنوان عمال آمریکا وصهیونیسم؛ واکنش دکتر صادق طباطبایی معاون نخست وزیر دراین باره.

* سخنان امام خمینی درجمع اقشار مختلف مردم وهشدار درمورد توطئه های عناصر ضد انقلاب درکشور با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس خبرگان بررسی قانون اساسی.

 

برگرفته از کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق- زمینه سازی؛ جلد دوم بحران در خوزستان؛ نویسنده حسین یکتا

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی