خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/6/14
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 14:49

بسمه تعالی

* ادامه بررسی عملیات دربندیخان در جلسه با حضور فرمانده کل سپاه، مسئولان نیروی زمینی سپاه و قرارگاه نجف: حذف تصرف ارتفاع شاخ خشیک از طرح جدید و ابلاغ به قرارگاه حمزه.

* تشدید فعالیت مهندسی دشمن در فاو و مشکلات خودی، وضعیت آتش خودی در جبهه خرمشهر تا فاو.

* چهار هواپیمای عراقی جزیره لاوان را بمباران کردند که سه مخزن نفت و نفت کش ایرانی " مکران" آتش گرفت، سه تن کشته و 10 تن زخمی شدند. گزارش رویتر درباره اهداف حمله عراق به لاوان؛ یکی از فرماندهان عراق:« نیروی هوایی ما به جزیره لارک حمله خواهد کرد.» بی.بی.سی: متخصصان امور عراق اخیراً از فرانسه دریافت کرده، این حمله غیرممکن نیست.

* بیمه لویدز: جنگ ایران و عراق تاکنون در حدود 700 میلیون دلار برای بیمه گران دریایی هزینه داشته است.

* بازتاب توقیف کشتی روسی به وسیله نیروی دریایی ایران در مطبوعات امریکا.

* ایران حمله شیمیایی عراق در منطقه " کربلای 2" را به اطلاع دبیر کل سازمان ملل رساند.

* عراق در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل ادعا کرد که ایران اهداف غیر نظامی را بمباران کرده است؛ طارق عزیز: از حمله جدید ایران جلوگیری کنید.

* آقای هاشمی: شجاعت نیروهای تیپ 9 بدر به خاطر پیوستن به خط امام و اسلام است، کار لشکر امام حسین در عملیات کربلای 3 فوق همه صحنه هاست، همه شرایط برای اعزام به جبهه ها مهیاست و محرم امسال می تواند سرنوشت ساز باشد.

* مقامات امریکایی: باید در کنار پشتیبانی اطلاعاتی از عراق، مشاوره و همفکری با رهبر آن کشور نیز تقویت شود. چون احتمال پیروزی ایران وجود دارد، دولت ریگان به طور مؤثر به طرف عراق کشیده می شود.

* طبق اعلام وزارت خارجه ایران، کمیته سیاسی کنفرانس غیرمتعهدها در زیمباوه بر لزوم پایان دادن به جنگ بدون اشاره به نام عراق به عنوان متجاوز ، تأکید کرده است.

* معاون بخش برنامه های خاورمیانه مرکز مطالعات استراژیک دانشگاه جرج تاون: تاکنون نه عراق و نه اعراب از ادعاهای خود در رابطه با خوزستان دست بر نداشته اند.

* وال استریت ژورنال: هیچ کس به اندازه ایرانی ها برای دسترسی یه تسلیحات نظامی امریکا تلاش نمی کند. رقابت فرانشه و شوروی برای فروش سلاح به عراق.

* برخی از رسانه های غربی کشته شدن سه سرباز فرانسوی در لبنان را به ایران نسبت دادند.

* پایان ماجرای هواپیمای ربوده شده" پان امریکن" با 18 کشته و 127 زخمی.

* گزارش رادیو امریکا از نفوذ انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای ایران؛ ظهور نوع انقلابی اسلام از خلیج فارس تا اقیانوس آرام دولت ها را نگران ساخته است.

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و سوم ، در تدارک عملیات سرنوشت ساز

نویسندگان: یحیی فوزی – علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در سه شنبه 14 شهریور 1391 ساعت 15:29