خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/6/16
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
پنجشنبه 16 شهریور 1391 ساعت 08:21

بسمه تعالی

* ادامه بحث درباره عملیات دربندیخان.

* اعزام نیروهای عراقی مستقر درمرزکویت به مناطق جنگی و استقرار نیروهای بازنشسته ارتش به جای آنها.

* با سقوط پایگاه اسپی سلماس به دست حزب دمکرات، 30 تن خلع سلاح،6 تن شهید و 4 تن مجروح شدند.

* اعزام 6200تن از استان مازندران و 640 تن از کهکیلویه و بویر احمد به جبهه های نبرد؛ روستائیان منطقه اسلام آباد غرب2%از درآمد محصولات کشاورزی خود را به جبهه اختصاص داده اند.

* گزارش موضوعات جلسه هیئت دولت؛ اختصاص1/3 میلیارد ریال برای تولید جنگ افزار و مهمات؛ نخست وزیر حوادث فرودگاه کراچی و حمله به کنیسه یهودیان در استانبول را مشکوک خواند.

* آقای هاشمی در دیدار با مجاهدان عراقی تیپ 9 بدر: " ان شاءالله با تقویت خود عملاً میدان جهاد عراق را به دست گیرید و با تشکیل سپاه پاسداران عراق، درآِینده منطقه و نجات فلسطین نقش اساسی ایفا کنید." وی در ملاقات با مسئلان برگزاری مراسم هفته جنگ: موضع ایران درجنگ موضع دفاعی است؛ ایران در صورت قبول صلح تحمیلی، باید ذلت و شکست و شرکت در یک مسابقه تسلیحاتی و خرج جنگ و نزاع دائمی در منطقه را بپذیرد.

* رئیس سابق سرویس اطلاعاتی فرانسه: عراق از حمایت کامل غرب برخوردار است.من از وابستگی عراق به شوروی جلوگیری کردم. اگر عراق شکست بخورد. زنگ های خطر به صدا در خواهد آمد.

* دبیر کل هلال احمر اعلام کرد فعالیت صلیب سرخ جهانی درایران از سر گرفته می شود.

* بهزاد نبوی ( وزیر صنایع سنگین) : با توجه به کاهش قیمت نفت، تجدیدنظرهایی در اداره  اقتصاد کشور لازم است. عدم ضرورت اعزام 150 هزار نفر به حج و پرداخت 400 میلیون دلار برای تحصیل دانشجویان خارج از کشور؛ فرصت طلای برای رها شدن از شر اقتصاد وابسته.

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و سوم ، در تدارک عملیات سرنوشت ساز

نویسندگان: یحیی فوزی – علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 18:38