خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/7/8
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
يكشنبه 09 مهر 1391 ساعت 13:04

بسمه تعالی

* عملیات محدود تیپ 114امیرالمؤمنین سپاه در عمق سه کیلومتری خاک عراق در منطقه چنگوله.

* تشدید فعالیت نیروهای پیاده، مهندسی، توپخانه و هلی کوپترهای دشمن درجزیره مجنون.

* سه نوبت پرواز بدون اقدام هواپیماهای دشمن در آسمان همدان.

* آمار درگیری های نیروهای خودی با ضد انقلاب در استان باختران: طی ماه گذشته از نیروهای خودی 179 تن شهید، 155 تن مجروح و 119 تن اسیر و از نیروهای ضد انقلاب، 60 تن کشته، 39 تن مجروح، و 5 تن اسیر و 390 تن دست گیر شده اند.

* بیانات امام خمینی در دیدار با فرماندهان سپاه به مناسبت سومین سال روز تشکیل نیروهای سه گانه سپاه پاسداران درباره لزوم وحدت نیروهای سپاه و ارتش، اتکا داشتن به سلاح ایمان و تأکید بر تداوم عملیات ایذایی عملیات بزرگ.

* ملاقات یک پیرمرد 87 ساله گیلانی با رئیس جمهور، تاکنون از فرزندان و نوادگان این پیرمرد، 8تن شهید، یک تن اسیر و سه تن مجروح شده اند.

* از استان خراسان درنیمه اول سال جاری 41863تن و از شروع جنگ تاکنون 232540 تن به جبهه ها اعزام شده اند.

* در هفته جنگ، 900 نفر از مردم عراق به جمهوری اسلامی پناهنده شدهاند.

* تشکیل کمیسیون عالی نظامی ده ساعته در بغداد به ریاست صدام حسین.

* حافط اسد: اتحاد سوریه وعراق تنها راه پایان فوری جنگ ایران و عراق است. مقامات ایرانی به من اطمینان داده اند که قصد دست اندازی به خاک عراق و هیچ منطقه ای از جهان عرب را ندارند.

* وزیر خارجه عمان: حل مسئله خاورمیانه و جنگ ایران و عراق مستلزم همکاری امریکا و شوروی است.

* گزارش ژون افریک از جنگ سخت امواج بین ایران وعراق: ایران از چهار فرستنده رادیویی به زبان عربی، کردی و ترکمن، برنامه پخش می کند که شنوگان زیادی بین مردم عراق دارد. تلویزیون ایران یک سوم مردم عراق را تحت پوشش قرار می دهد. عراق نیز با شش ایستگاه رادیویی به تبلیغات ضد ایرانی می پردازد. سازمان مجاهدین خلق، شاپوربختیار، غلامعلی اویسی و حزب دمکرات کردستان ایران، از جمله دارندگان فرستنده رادیویی در عراق هستند.

* روزنامه پاکستانی مسلم مدیا: ایرانی ها به طور چشم گیری با کمبود قطعات یدکی هواپیماهای امریکایی مقابله کرده اند. تکنسین های ایرانی با ساختن 130هزار قطعه لوازم یدکی این هواپیماها، باعث ذخیره سازی 300میلیون دلار ارز شده اند. انواع غنایم جنگی که از عراق گرفته شده است به میزان قابل توجهی خرید ایران را از بازار آزاد کاهش داده است.

* گروهی از عناصر نفوذی سازمان مجاهدین خلق که تحت پوشش شرکت های تجاری فعالیت می کردند، دست گیر شدند. این افراد سالانه میلیون ها تومان به سازمان کمک مالی می کردند.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی