خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
گزارش روز شمار 1365/8/5
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رشت   
شنبه 20 آبان 1391 ساعت 18:35

بسمه تعالی

 

* گزارش قرارگاه عملیاتی جنوب از تلاش های مهندسی، شناسایی، مانور و تحکیم مواضع دشمن در شرق بصرهف جزایر خبیر و شرق العماره.

* در جلسه قرارگاه خاتم الانبیاء: بررسی اقدامات مهندسی وشناسایی خودی در منطقه هور و جزایر مجنون، بررسی طرح مانور عملیات در این منطقه، دستور توجیه یگان های مأمور عملیات در این منطقه شروع اقدامات آماده سازی عملیات یدک در این منطقه.

* موضوعات مطرح شده در جلسه قرارگاه نیروی زمینی سپاه: بررسی فعالیت های خودی و دشمن در منطقه عملیاتی فاو، افزایش اقدامات پدافندی دشمن، تدارک العمیه ئ البکر از طریق جزیره بوبیان کویت، کمبود مهمات و وسایل مهندسی در منطقه فاو.تک دشمن در منطقه کلاله سرکوب شد.

* عملیات مشترک قرارگاه رمضان با پیش مرگام حزب الله کرد عراق در شمال مرگه سور.ورود چند گروه مزدور عراقی به خاک ایران برای تلافی عملیات فتح1.

* تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم باختران، اسلام آباد غرب، گیلان غرب، سرپل ذهاب و سقوط یک هواپیمای دشمن. پرواز میگ 25 عراقی در آسمان تهران. تجاوز 5 هواپیمای جنگی ترکیه به فضای جمهوری اسلامی.

* انفجار بمب در سردشت سبب شهادت و جراحت چند تن و ویرانی چند مغازه و خانه شد. آتش زدن دو بولدوزر سپاه، کمین به گردان قائم باختران، تسلیم شدن چندین عنصر ضدانقلاب.

* اعزام روحانیون وپاسداران وظیفه از قم؛ اعزام نیروهای اعزام مجدد و تخصصی از تهران.

* گزارش تلویزیون بی بی سی از تولید سلاح های شیمیایی د رعراق به کمک غرب، به خصوص آلمان. اظهارت یک مأمور امنیتی پناهنده شده عراقی درباره مجتمع های تولید مواد شیمیای در عراق به کمک کارشناسان اروپایی.

* اعلام آمادگی ایران برای شرکت در جست و جوی لاشه خواپیمای ناشناس سرنگون شده در آب های کویت و بیان تلویحی این که هواپیما عراقی بوده است.

* مذاکرات وزیران خارجه ایران و فرانسه در پاریس درباره روابط دو کشور و اختلافات مالی. مذاکرات هیئت های ایرانی و فرانسوی درباره بازپرداخت بدهی فرنسه به ایران.

* " لوفت هانزا" پس از یک سال و نیم، پروازهای خود به تهران را از سر گرفت.

* به دعوت پاپ اعظم، نمایندگان 12 مذهب مختلف گرد هم آمدند تا برای برقراری صلح در جهان دعا کنند. ایران در مورد دعوت پاپ سکوت کرده و عراق موافقت خود را اعلام کرده است.

* وزیر خارجه عراق در اجلاس صلیب سرخ بااعتراف به بدرفتاری  عراق با اسیران ایرانی، آمادگی عراق را  برای مبادله تمامی اسیران جنگی خودبا ایران اعلام کرد. وی گفت که عراق نه آغاز کننده جنگ و نه خواستار ادامه آن است.

* اعلام نظر امام خمینی درباره نحوه رسیدگی به جرائم سید مهدی هاشمی.

* حمایت جمهوری اسلامی از سوریه در مقابل اتهامات و اقدامات انگلیس علیه سوریه.

 

 

کتاب روز شمار جنگ ایران و عراق ، جلد چهل و چهارم ، ماجرای مک فارلین

نویسندگان: مهدی انصاری - یحیی فوزی - علی رضا لطف الله زادگان 

مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در شنبه 20 آبان 1391 ساعت 18:42