خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید ابراهیم بشر دوست دریا کناری
امتیاز کاربر: / 3
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رودسر   
چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 22:56

وصیت نامه شهید ابراهیم بشر دوست

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

گمان نکنید آنان که در راه خدا کشته می شوند مرده هستند بلکه زنده اند و نزد خدای خویش روزی می خورند .

با درود و سلام بی پایان بر یگانه منجی عالم بشریت ورهبر کبیر انقلاب امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و بر رزمندگان پر توان اسلام و بر شهیدانی که حسین وار شهید شدند تا درس آزادگی را به مردم سراسر جهان بیاموزند و با سلام به خانواده عزیزم ، سلامی به گرمی آفتاب و به وسعت آسمانها و به پهنای زمین و به استواری کوه های کردستان ، کوه هایی که هر قدمش مظلومیت عزیزان و شهیدان ما را نشان می دهد شهید علی قویدل ، جمشید بامحبت ، محمد حسین نژاد ، عزیز کامور ، احمد احمدی ، نادر اخلاقی ، محمد نوزاد ، همه شهید شدند ، کسی نمرده است .

به کوه ها بگویید بلرزند به دریا ها بگویید بخروشند به چشمه ها بگویید بجوشند ، به بادها بگویید بوزند ، به درختان بگویید شکوفه های خود را فرو ریزند ، به فرشتگان بگویید بروند ، به همه و همه بگویید بگریند ، خدایا بدون اینان بودن چه سخت و رنج آور است .

ما از نبودن آنها در رنج نیستیم بلکه از بودنم خود در رنجیم ، از یکسو بایستی بمانیم تا آینده بماند و از یکسو بایستی شهید شویم تا آینده شهید نشود .عجب دردی ، ای کاش می شد امروزشهید می شدیم و فردا زنده می شدیم که دوباره شهید شویم .

در وهله اول وصیتم را برای مردم دریاکنار باز می کنم ، مردمی که دلم را به درد آوردند ، مردمی که خواب را از من می گرفتند ، مردمی که موهایم را سفید کردند ، مردمی که اشکم را بیرون آوردند ، لعنت خداوند تا قیامت بر شما مردم دریاکنار باد که امام حسین را شما کشتید ، شما مردم کوفه ، دریاکنار سفلی ، که با دروئیهای خود حاضر نشدید حتی یک وجب از خاک خود را که البته این خاک همه متعلق به خداوند است در راه خدا و برای ساختن پایگاه و آنهم برای حفاظت ناموس خودتان بدهید . چگونه انتظار دارید که خداوند در قیامت از این همه گناهتان در گذرد .

ای مردم ، دنیا محل آزمایش و امتحان است و دنیا محل عبور است ، آنچه می توانید با خود ببرید کارهای خوب و بد است که بدانید زن و فرزند و مال و ثروت همه رفتنی اند و هیچکدام از آنها نمی توانند شما را از منجلاب و عذاب نجات دهند .

و اما تو ای مادر مهربانم مادری که از جانم هم برایمن شیرین تری  می دانم که چه رنجها و مشقتهایی را متحمل شدی تا مرا به این سنین رساندی و آرزو داشتی که در آینده بتوانم بازوی توانمند شما باشم ، ولی باید به این نکته توجه کرد که ما در موقعیتی قرار داریم که باید از همه چیز خود بگذریم جلوی این بعثیان از خدا بی خبر را بگیریم که در غیر این صورت به ناموس ما حمله ور خواهند شد ، ای مادرم از تو می خواهم که بعد از شهادتم گریه و زاریت چنان نباشد که منافقان کوردل را خوشحال کند و اگر هم می خواهید گریه کنید گریه شما به یاد امام حسین ( ع ) و فرزندانش علی اکبر و علی اصغر باشد که چه غریبانه در صحرای کربلا به شهادت رسیدند .

اما تو ای پدر بزرگوارم باید مرا ببخشید که شما را در کشاورزی تنهایتان گذاشتم و به جبهه رفتم ولی چه کنم که مصلحت اسلام و انقلاب چنین است ، مسلمانیم حکم می کرد که برای دفاع از ناموس و اسلام در جبهه حضور داشته باشم و از شما تقاضا دارم که بعد از شهادتم صبور باشید زیرا که پدرانی را سراغ دارم  که دو الی سه شهید دادند ولی باز می گویند که ای کاش فرزند دیگری داشتم و در راه خدا تقدیم می کردم و از خداوند متعال خواهانم که به شما پدر عزیز صبر عنایت بفرماید و

و اما وصیتم به شما برادران عزیزم این است که جبهه ها را خالی نگذارید و بهد از شهادتم سلاحم را در دست بگیرید و با خصم زبون تا آخرین قطره خونتان بجنگید ، زیرا خداوند در قرآن می فرماید ( و من یقاتل فی سبیل الله فیقتل او سغلب فسوف نوئتیه اجرا عظیما ) هر کس که در راه خدا جهاد کند پس کشته شود یا پیروز گردد به زودی پاداش عظیم به او عطا خواهیم کرد .

و اما وصیتم به شما خواهران گرامیم در وهله اول حفظ حجاب اسلامی است زیرا که حضرت فاطمه می فرماید : عفت زن در حجاب زن است . و از شما می خواهم که بعد از شهادتم بر سر و جان خود نکوبید که خدای ناکرده منافق را خوشحال کرده باشید . مگر شما مصلحت مرا نمی خواستید ؟ پس بدانید که مصلحت من چنین بود که به جبهه بروم و به درجه رفیع شهادت که از عسل هم برایم شیرین تر است نائل گردم و از شما می خواهم که فرزندانتان را به خواندن نماز و حفظ سنگر مدرسه تشویق کنید .

خدایا از تو سپاسگذارم که به من شایستگی کشته شدن در راهت را عنایت فرمودی و در آخر این جمله را بر روی کاغذ به تحریر در می آورم که :  ای کاش صدها جان داشتم و در راه خدا تقدیم می کردم .

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار ، رزمندگان اسلام نصرت عنایت فرما

این وصیت نامه توسط برادر بزرگوارم جناب آقای هاشم علیجانپور خوانده شود .

التماس دعا