خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید مرتضی اسماعیل پور چنی جانی
امتیاز کاربر: / 5
بدخوب 
نوشته شده توسط گروه تفحص رودسر   
شنبه 18 آذر 1391 ساعت 19:51

وصیت نامه شهید مرتضی اسماعیل پور

بسم رب الشهداء والصدیقین

خط سرخ شهادت خط آل محمد ( ص ) است

فلیقتل فی سبیل الله یشترون الحیوة الدنیا بالاخره و من یقتل فی سبیل الله فیقتل او یغلب فسوف شوقیه اجرا عظیماء

مومنان باید در راه خدا یا آنان که حیات مادی دنیا را بر آخرت برگزیدند جهاد کنند و هر کس در راه جهاد به خدا کشته شد یا فتح گردید زود باشد که او را در بهشت ابدی اجری عظیم دهیم ( سوره نساء – آیه 74 )

با سلام و درود خدمت حضرت مهدی و نایب بر حقش خورشید درخشان  جماران و با سلام و درود به شهدا و معلولین و یادگارهای این انقلاب شکوهمند اسلامی و سندهای جنگ تحمیلی و با سلام و درود بی پایان بر شما مردم همیشه در صحنه که با اهدایی های خود رزمندگان و فرزندان خود راحمایت نموده و دلشاد می نمایید .

وقتی که ما تاریخ 1400 ساله پیامبر اکرم ( ص ) را ورق می زنیم می بینیم که اسلام همیشه با خون رشد نموده و مظلوم بوده و مردم جاهل در بیشتر اوقات پیامبران ما را ضربه می زدند یا می گفتند مال و منال خود را به شما تقدیم می کنیم اما خود به جنگ نمی آییم و یا می گفتند در خانه زنم تنها است و یا پدر و مادرم به کمکم نیاز دارند و از خود بزرگتری در خانه نداریم ، یا به این طریق و یا سنگ به پای مقدس پیامبر می زدند و یا دندان مبارکش را شکستند و یا طناب به گردن امام اول ما شیعیان  جهان می انداختند و خانه او را آتش می زدند و پهلوی زهرایش را می شکنند و او را کشان کشان به مسجد برده و به زور از او بیعت گرفتند و یا به این طریق بود و یا دیگر امامان ما چه زجرها کشیده اند و چه رنجها متحمل شده اند وقتیاین منظره را به خاطر می آوریم به خود می آییم که چرا نبودیم در آن موقع تا در رکاب پیامبران شمشیر بزنیم و همچون انها به شهادت برسیم .

ولی هم اکنون وقت ان رسیده که افسوس را کنار بزنیم می نگریم همانطوری که  یزیدیان زمان می خواستند پیامبران ما را از گسترش  اسلام بازدارند اکنون می خواهند همان بلای ناموفق را بر سر ملت مسلمان ایران و جمهوری اسلامی به موفقیت برساند . حسین زیر بار ظلم نرفت کاخ زیبا را نپذیرفت بهترین مقام به او دادند قبول نکرد و فقط می گفت هیهات من الذله و به این سخن جامه عمل می پوشاند .

آمریکا به جمهوری اسلامی پیشنهاد می کند بیا با هم مذاکره کنیم بهترین کالا و جنس و امکانات به کشور شما میدهیم حسن زیر بار ظلم نرفت جمهوری اسلامی هم از زر گذشت و به زور تسلیم نگشت و همواره امت قهرمان یک پارچه صدا بلند و کوبنده ( می جنگیم می میریم سازش نمی پذیریم ) ای کوردلان خفته در زندان دنیا بشنو که چگونه با کمبود اقتصادی می سازند و بر شما می تازند و در رأس این مسائل به مساله جنگ متوجه هستند و چه بسا خانواده هایی داریم که فرزند سوم آنها هم شهید شده اند ای  دشمنان شما را به کدامین دام گرفتار کردید که هرگز نمی توانید آسوده از این دامی که برای خود دوخته ایدبگریزید .

ای مردم حسین ( ع ) با آن عده قلیل توانست این انقلاب شکوهمند را تا اینجا آبیاری نماید و هم اکنون بر دوش شما هاست که این اسلام را آبیاری نمایید همانطوری که از فرزند خردسالش گذشت ولی از اسلام چیزی کم نشد و نابود نگشت بلکه بیش از پیش پرورش یافت .

خانواده های محترم شهدا نکند که با ازدست دادن فرزندان خود برای اسلام خم به ابرو بیاورید نکند که بر سر نعش فرزند خود موی سر بکنید نکند که از روی علی اصغر شیر خوار خجالت نکشید به جای تبریک به فرزندتان شیون و ناله کنید .

وصیتی که به اهل خانه و خانواده ام دارم این است که نمی گویم برایم گریه نکنید چون برایم زحمت کشیدید و حق دارید ولی باید توجه داشته باشید که ان کس که ما را نجات  داده آن اسلام بود و زحمت را آنها کشیده اند که اسلام را برایمان آبیاری نموده اند و بر شماست که این آبیاری را ادامه دهید ، گریه نمایید ولی بر زینب کبری  که بعد از شهادت برادرانش بجای تسلیت او را به اسارت می برند و امانت امام حسین که همان رقیه 3 ساله بود روی خار مغیلان دامن او را آتش می زنند و آنها را بروی شتران برهنه می نشانند و به عنوان خارجی به مردم معرفی می کنند اینها بودند که زحمت کشیدند و گریه به حال ایشان نمایید و با آن دل شکسته و سوخته دعا کنید . خداوند می فرماید من جهان را خلقت کردم که عبادت من را بجا بیاورید .

و وصیتی به برادران چینیجانی دارم  این است که اگر شخصی برای رضای خدا تلاش می کند او را یاری دهند نه اینکه بیایند و به جای تشویق برای آن فرد سخن بچینند و گزارش بدهند و بنشان اختلاف بیندازند و از این موقعیت دشمنان سوء استفاده کند . ای کسانی که خود را به ظاهر حزب الله می دانید بچه هایتان را مثل ماکیان در کنارتان جای می دهید و در صف اول نماز جمعه یا جماعت هستید و در فکرتان حتما چنین جمله ایی خطور می کند که لا اقل بچه های ما پیش ما هستند . شما چطورباید جواب امام حسین ( ع ) را و شهدا را بدهید  .

لااقل درس زندگی رااز ماکیان بیاموزید اگر دست در لانه اش ببری با چنگ و منقار از خانه اش دفاع می کند امروز دشمن بر میهن اسلامیمان  تجاوز کرده و میخواهند این انقلاب را خاموش کنند چرا ؟ چون این انقلاب کاری کرده که شرق و غرب دیگر نمی توانند جولان بدهند امروز امام عزیز قیام کرده و چه کسی است به ندایش لبیک بگوید ؟ ای کسانی که می گفتید ای کاش در زمان امام حسین ( ع ) بودیم تا او را یاری می کردیم به خدا سوگند همان زمان فرا رسیده است نه تنها حمایت  نمی کنید بلکه تضعیف هم می کنید ، خدایا من مهیا هستم و لباس شهادت را در جبهه به تن می پوشم تا شهادت را در آغوش گیرم باشد که جز پویندگان واقعی خط سرخ شهادت واقع شوم .

چند جمله ای برای دوستان اشاره می کنم . دوستان عزیز قدر یکدیگر را بدانید شما نور هستید و مردم از شما انتظار دارند وحدت را حفظ کنید و جبهه ها را ترک نکنید و معلم اخلاق دیگرانی باشید که به جبهه نیامده اند و در مقابل فساد و توطئه چنان استوار باشید در مقابل فساد مبارزه کنید در موقع مهربانی آنقدر رئوف باشید که حد نداشته باشد  و راه امام را چنان پیشه کنید تا به سعادت برسید .

 سخنانم خطاب به افراد خانواده : ای خانواده عزیزم مگر این نیست که انسان آفریده شده است که دوباره پیش پروردگار خود برگردد از بابت من هیچ نگران نباشید شما که خود بهتر از کردارم با خبر بودید من که بارها به شما گفته ام  من امانتم می خواهم بروم اگر خدا قبول نکند آنقدر در جبهه می مانم تا خدا را از خودم راضی کنم . و سعی کنید صبر را پیشه کنید چون خداوند با صابران است و سعی کنید آبروی مرا حفظ کنید و از هیچ کس کمک نگیرید و خودتان را در هیچ جا مطرح نکنید و خواهشی که دارم این است که اسلام و انقلاب و امام را فراموش نکنید و تنها آرزویم این بود که در این راه به شهادت برسم .

به خدا سوگند که همیشه از طبیعی مردن و مرگ در بستر تنفر داشتم من همیشه جبهه را احتیاج داشتم تنها جبهه مرا تسکین میداد چون جبهه جای خالصان الله است .

در شبهای جمعه بر سر مزارم شمع روشن کنید و جای مادر برایم اشک بریزید .

در حجله عشق بی کفن باید رفت

دل سوخته پاره پاره تن باتید رفت

ز جان بگذر که در سرا پرده دوست

فارغ ز سر و دست و بدن باید رفت .

والسلام