خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
تفاوت تفکر الهی و تفکر مادی PDF  | چاپ |  نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 4
بدخوب 
بندر انزلی - مهدويت
نوشته شده توسط گروه تفحص بندر انزلی   
چهارشنبه 06 خرداد 1394 ساعت 05:48

از نظر یک نفر مادی در حساب عالم هیچ گونه تفاوتی میان راه حق و راه ناحق نیست  ولی از نظر انسان الهی ،در حساب کلی جهان میان این دو تفاوت است؛ حقیقتی در کار است و به حمایت مردان راه حق بر می خیزد.


یک نفر مادی هر اندازه به مسلک و روش و آیین خود مؤمن و معتقد باشد و هر اندازه سعی و کوشش و مجاهدت در راه تحقق بخشیدن به آرمان خود به خرج دهد نتیجه می گیرد.اما یک نفر مسلمان مؤمن و معتقد عقیده دارد که جهان طوری ساخته شده که اگر او در راه حق و حقیقت فداکاری کند دستگاه جهان به حمایت او بر می خیزد و او را از پشتیبانی خود بهره مند می کند. صدها هزار برابر نیرویی که او در راه هدف مقدس خود مصرف می کند نیرویی ذخیره در جهان هست که در چنین شرایطی به یاری او به کار می افتد . از نظر مکتب مادی ، یک نفر طرفدار حقیقت و عدالت همان قدر باید به اثر فعالیت خود مطمئن و امیدور باشد که یک نفر طرفدار ظلم و باطل به فعالیت های خود و اثر آن ها مطمئن است ؛زیرا به عقیده او از نظر جهان و جریان کلی عالم فرقی میان این دو نفر نیست . ولی از نظر مکتب الهی بین این دو تفاوت بسیار است.

 

 

ادامه دارد...