خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید حمزه کروبی
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط زمزمه عشق   
دوشنبه 27 دی 1389 ساعت 09:01
نام پدر:    اسدالله               تاريخ تولد:  12/12/1339                  تاريخ شهادت:    15/8/1361        محل شهادت :    عین خوش- عملیات محرم               وضعيت تاهل:مجرد 

 

شهيد حمزه كروبي در خانواده اي مذهبي و متدين در يكي از محلات تهران متولد شد. تحصيلات خود را تا چهارم دبستان در تهران و بقيه را تا مقطع دبيرستان در آستانه اشرفيه ادامه داد از دوران كودكي آرامش و متانت وي  در خانواده جلب توجه مي نمود. علاقه زيادي به تلاوت قران داشت. در روزهاي ملتهب انقلاب بنا به فرمان امام خميني مبني بر تشكيل سپاه به اين نهاد انقلابي پيوست و در خنثي سازي توطئه هاي منافقين نقش مهمي داشت .بعد از آغاز جنگ تحميلي حضور فعال خود را در صحنه حفظ نمود . و در  عملياتهاي  فتح المبين، بيت المقدس، ثامن الائمه، و محرم شركت نمود و سر انجام در عمليات محرم در منطقه عين خوش به درجه شهادت نائل آمد. 

 

قسمتي از وصيتنامه شهيد:

 

امر ولايت فقيه در اسلام آنقدر مهم است كه سرپيچي و تعدي از امر ولايت سرپيچي از امر امام زمان (عج) و سرپيچي از فرمان ائمه معصومين (ع) و پيغمبر (ص) و در نتيجه سرپيچي از فرمان خداوند بزرگ است.
آخرین به روز رسانی در دوشنبه 27 دی 1389 ساعت 09:10