خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهيد عليرضا باقرپور
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط زمزمه عشق   
پنجشنبه 30 دی 1389 ساعت 08:13
نام پدر:ذبيح الله                      تاريخ تولد:  1/1/1341               تاريخ شهادت:   5/1/1361          محل شهادت:رقابيه- عمليات فتح المبين          وضعيت تاهل: مجرد 

 

شهيد عليرضا باقرپور در خانواده اي متدين و مذهبي در روستاي كماچال از توابع شهرستان آستانه اشرفيه متولد شد.تحصيلات ابتدايي خودرا در مدرسه رازي آغاز نمود.از همين زمان به احياي فرايضي همچون نماز وروزه با كمك وتشويق پدر مقيد شد.درسال 1357در حاليكه در مقطع دبيرستان به سر مي برد به علت شركت درتظاهرات و راهپيمايي و همچنين فعاليت ضد رژيم ستمشاهي از مدرسه او را اخراج ميكنند ولي اخراجي او ديري نپاييد و با پيروزي انقلاب او به ادامه تحصيل پرداخت ودر سال1359 موفق به اخذ ديپلم در دبيرستان بوعلي سينا در رشته اقتصاد شد. در سال 1360پس از 3ماه آموزش در چالوس راهي اهواز شد ودر ناحيه تپه هاي رمل در عمليات بوستان  شركت نمود و پس از آن به پايگاه شكاري اهواز رفت و مدتي بعد در عمليات فتح المبين شركت نمود و خود همراه چند تن از همرزمان موفق شده بودند تا شناسايي  اين عمليات را با موفقيت به اتمام برسانند ودر حاليكه هنگام عقب نشيني  نيروها ،به دنبال شكار يك تانك رفته بود در برار ديدگان اشك آلود و غمبار برادرش مرتضي تركشي به او اصابت ميكند وبه درجه رفيع شهادت نايل مي آيد.  

 

قسمتي از وصيتنامه شهيد:

 

از شما امت اسلامي تقاضا دارم كه در امور زندگي وساير مسائل  اجتماعي و سياسي و عبادي از اسلام پيروي كنيد واز سخنان آنانيكه سخن غير خدا ميزنند دوري گزينيد زيرا آنها شيطانند ودر انسان حلول ميكنند و انسان را به لجن ميكشند و انسان در آن موقع از حيوان بدتر مي شود. 

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه 30 دی 1389 ساعت 08:17