خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید محمد تقی سلطانی
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط تفحص لنگرود   
يكشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 08:29

شهید محمد تقی سلطانی

 

تاریخ تولد: 1/1/1332

محل تولد: شهرستان لنگرود

محل شهادت: سومار

تاریخ شهادت: 9/11/1359

 

زندگینامه:

 در تاریخ 1/1/1332 در محله آقا سید عبداله لنگرود در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. شهید پس از پایان تحصیلات ابتدائی و گذراندن تحصیلات متوسطه و دریافت مدرک دیپلم برای حراست و پاسداری از دین و میهن خود به خدمت مقدس سربازی در تاریخ 20/11/56 رهسپار گردید. وی همچنین در دوران انقلاب یکی از یاری کنندگان این انقلاب عظیم بود .شهید پس از اتمام خدمت سربازی به استخدام در پست و تلگراف در آمد و به مدت دوسال دوره تکنسینی را گذرانید. وی دوماه قبل از شهادت ازدواج نمود و خود را به لشکر 21 حمزه معرفی نمود و به همراه دیگر برادرانش به جبهه حق علیه باطل شتافت و در مصاف با لشکریان کفر بعثی در غرب کشور بر اثر ترکش خمپاره در تاریخ 9/11/59 در منطقه عملیاتی سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید در تداوم انقلاب اسلامی فعالیت چشمگیری داشت و آثار شهید مرتضی مطهری را برای روشن ساختن افکار جوانان لنگرود بطور رایگان بین آنها توزیع می کرد.

 

پیام شهید:

 چرا زندگی را دقیق تر نگاه نمی کنیم. ماهایی که فقط به دنیای پوشالی دل خوش کرده و آن را همچون سرابی طی می نماییم غافل از اینکه دنیای دیگری در انتظار ماست و تمام حرکات ما را زیر نظر دارند.

 

«به امید بصیرت همه جوانان ایران زمین»

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 13:46