خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید محمد روستائی
امتیاز کاربر: / 5
بدخوب 
نوشته شده توسط تفحص لنگرود   
يكشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 08:46

شهید محمد روستائی

 

محل تولد :روستای گالشکلام

تاریخ تولد :17/9/1342

تاریخ شهادت :5/7/1364

 

شهید محمد روستائی در سال 1342 در روستای گالشکلام چمخاله دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را در زادگاهش و دوران راهنمایی و متوسطه را در روستای گلسفید به پایان رساند. او به مانند اکثر جوانان روستایی همراه با درس خواندن به پدر و مادرش در انجام کارهای کشاورزی کمک می کرد و در فصل تابستان برای کمک به تامین معاش خانواده به انجام سایر کارهای دیگر مشغول می شد. از خصوصیات بارز اخلاقی او تواضع، اخلاص، ساده زیستی و کمک به خویشاوندان بود. با پیروزی انقلاب اسلامی در بسیج ستاد ناحیه  مقاومت چمخاله ثبت نام کرد و اکثر شبها را جهت حفاظت از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی به نگهبانی می پرداخت. او که بسیجی عاشق بود و به لباس ساده و مقدس بسیج عشق می ورزید، با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به ندای رهبر بزرگ انقلاب اسلامی پاسخ مثبت داد و داوطلبانه عازم جبهه ها شد. او با وجود اینکه از یک پایش رنج می برد و طبق اصول اسلامی تکلیف جهاد از او بر داشته شده بود، اما به دفعات به جبهه رفت. سر انجام پس از بارها مجاهدت در راه خدا در تاریخ 5/7/64 در قله های اطراف شهرستان بانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

خاطره :

عشق و علاقه و افری به لباس مقدس و ساده بسیجی داشت و این لباس را اکثر اوقات بر تن داشت. در آخرین باری که به جبهه اعزام شد به صورت بی سیم چی در یکی ار قله های اطراف شهرستان بانه  به خدمت مشغول شد. وقتیکه از طرف ضد انقلاب محاصره شد و هیچ راه گریزی وجود نداشت، دشمن به اوپیشنهاد می کند که اگر اسیر شود کاری به او نخواهند داشت اما او بسان قیس بن مسهر صیداوی سفیر امام حسین (ع)برای مردم کوفه که وقتی بدست سپاه ابن زیاد افتاد، برای اینکه اسرار نامه امام حسین(ع)فاش نشود، نامه را بلعید او نیز رمز بی سیم را بلعید. وقتی ضد انقلاب از موضوع مطلع میشود و به او دست پیدا می کند، از شدت کینه ای که به او داشتند پس از شکستن دست و پای او، سر انجام با شلیک چند گلوله او را به شهادت می رسانند و او مانند قیس بن مسهر صیداوی در همان لحظات آخر شعار مرگ بر کومله و دمکرات و زنده با د امام و اسلام را سر داد.

 

«وصیتنامه »

اینک که قلم در دستم روی کاغذ می لغزد به یاد دارم بارها قلم را به دست گرفتم و بر روی کاغذ  لغزاندم و وصیت نامه ام را نوشتم با این امید که دیگر زنده باز نگردم ولی چه کنم سعادتش نصیبم نگشت. هم اکنون امیدوارم که خداوند این بار توفیق شهادت در راهش را نصیبم گرداند. انشاءالله. البته می دانم که رسیدن به درجه و مقام لقاءا... و زیارت خداوند مختص افراد صالح ومتقی است و عاصیان را در آن مقام و جایگاه راهی نیست. لکن در اینجا توبه ندامت خود را با کمال سرافندگی و خجالت به پیشگاه حضرت باری تعالی و رحمت  نامتناهی  او می برم. امید وارم که به حق محمد آل محمد  خداوند بر حقیر ترحم نماید و از گناهان و تقصیر اتم در گذرد. تذکراتی چند خدمت تمامی عزیزان و سر وران ،بستگان، آشنایان و دوستان دارم. بدانید که اخلاص محک شناخت متقی و مومن از غیر مومن و غیر متقی است. لذااخلاص در امر را پیشه خود قرار دهید و اعمالتان را هر چند که قلیل باشد برای خدا خالص گردانید و آنرا همیشه خالص نگه  دارید. چرا که انجام عمل آسانتر از نگهداشتن آن است. آگاه باشید جایی که اخلاص نباشد اختلاف است و جایی که اختلاف باشد خود پرستی و هوی و هوس و در همانجا شیطان (ام الفساد )وجود دارد. نکته دیگر این است که انسان باید راحتی را یا در دنیا دنبال کند یا در آخرت. (حلاوۀ الدنیا مرارۀالاخره و مرارۀالدنیا حلاوۀالاخره ) 

خدایا جند الله را با سوگند به ثار الله در لشکر روح الله برای شکست عدوالله و استقرار حزب الله زمینه ساز حکومت جهانی بقیه الله راحفظ کن .

برادر کوچک شما، محمد روستایی 5/1/64

 

« شهید عزیز راهت را ادامه می دهیم»

 

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 12:40