خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید هنر مند ابوالقاسم اخوان
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط تفحص لنگرود   
يكشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 09:07

شهید هنر مند ابوالقاسم اخوان

 

تاریخ تولد :1335

محل تولد :شهرستان لنگرود

تاریخ شهادت :1360- کهریزک تهران

(سقوط هواپیمای C 130 ارتش جمهوری اسلامی )

میزان تحصیلات :کارشناسی تاریخ

شغل :خبر نگار صدا و سیمای مرکز زاهدان

 

شهید ابولقاسم اخوان به دلیل علاقه وافر به حرفه ی خبر نگاری در مهر ماه سال 1360 در دانشگاه سیستان و بلو چستان در رشته تاریخ مشغول به تحصیل گردید. بعد از قضیه انقلاب فرهنگی دانشگاهها، وی علیرغم اینکه مسئولیت واحد اطلاعات و اخبار واحد مرکز خبر زاهدان را بر عهده داشت، جهت به تصویر کشیدن عملیات شکست حصر آبادان داوطلبانه عازم جبهه های جنگ شد. وی پس از به تصویر کشیدن صحنه های این عملیات، جهت رساندن این تصاویر به مرکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همراه سرداران رشیدی چون شهیدان فکوری – کلا هدوز،فلاحی و جهان آرا راهی تهران شد. وی در بازگشت به تهران درحادثه سقوط (انفجار)هواپیمایی C 130  ارتش جمهوری اسلامی ایران، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و خون نگار جاوید تاریخ گردید.

 

فرازهایی از وصیت نامه شهید:

وصیت نامه شهید که با صدای خودش در آخرین لحظات عمرش ضبط شده است:

«من عاشق امامم- به انقلاب عشق می ورزم و تا یک قطره خون در رگهایم جاری است ،دست از اسلام ،انقلاب و امام بر نمی دارم .»

 

«جملاتی از برادر شهید »

برادر شهیدم ابولقاسم اخوان فردی از خود گذشته بود. هنوز شعار های ضد استبدادی و استعماری وی علیه حکومت طاغوت در سخت ترین شرایط انقلاب اسلامی در کوچه و خیابانهای شهر لنگرود طنین انداز است که در پیشاپیش جوانان سلحشور لنگرودی فریاد می زد.

همرزمان برادر شهیدم حماسه ی جاوید ی را که در مصاحبه خود با رئیس جمهور وقت (بنی صدر)بجا گذاشته هرگز از یاد نبرده اند. بخاطر دفاع جانانه از رهبران ارزشی نظام اسلامی، خشم بنی صدر را بر انگیخت، تا جایی که بنی صدر خشمگینانه به برادرم می گوید: ((تو چرا با من جدل می کنی؟ بامن دعوا داری؟))

 

روحش شاد و راهش پر رهرو با د.

 

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 07:59