خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید حسن مرزبان
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط تفحص لنگرود   
يكشنبه 29 اسفند 1389 ساعت 09:09

 

نام:حسن

نام خانوادگی :مرزبان

تاریخ تولد:4/3/1341

محل تولد :روستای مریدان

تاریخ شهادت :1/7/1361

محل شهادت :کوشک

 

شهید حسن مرزبان به سال 1341 در روستای مریدان شهرستان لنگرود چشم به جهان گشود . وقتی به سن 6 سالگی رسید روانه مدرسه شد . تا کلاس دوم ابتدایی را گذرانید ولی به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده نتوانست ادامه تحصیل دهد و لذا برای کمک خانواده به کار کشاورزی مشغول گردید . در سن 11 سالگی پدر را از دست داد و تحت کفالت برادر بزرگتر و مادر رشد نمود . در تمام این مدت به خصوص پس از اعزام برادرش به خدمت مقدس سربازی و ازدواج مجدد مادرش ،تامین کننده مالی و کمک خوبی برای خانواده ،برادران و خواهران خود بود. اخلاقش چه در خانه و چه در بیرون بسیار عالی و خوب بود. نسبت به همه با محبت و علاقه رفتار می نمود و مردم نیز علاقه خاصی به او داشتند . زمانیکه برای خدمت سربازی می رفت از بابت خانواده و تامین معاش آنها بسیار ناراحت بود. پس از طی دوره ی آموزشی به جبهه هویزه اعزام گردید . در زمان جنگ با مشاهده ی تجاوزات دشمن به شهرهای جنوب ،تصمیم او بر جنگیدن راسخ گردید. و سر انجام در تاریخ 1/7/61پس از مجروح شدن توسط ترکشهای خمپاره به فیض شهادت نائل آمد .

 

 

وصیت نامه :

شهادت می دهم که این انقلاب اسلامی بر حق و نائب الامام خمینی جانشین و نائب حضرت مهدی می باشد و این نبرد ما جنگ حق با باطل می باشد . ما حتما پیروزیم و این راهی است که من آنرا با چشم دل انتخاب نموده و حاضرم خون ناقابل خود را در این راه بدهم .  

 

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 04 مهر 1390 ساعت 10:50