خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید رمضان جعفری پرست
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط زمزمه عشق   
چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390 ساعت 13:30

نام پدر:   منصور         تاریخ تولد: 1340          تاریخ شهادت: 4/1/1361         محل شهادت:  فتح المبین -رقابیه         وضعیت تاهل:مجرد  

 

شهید رمضان جعفری پرست در خانواده ای  بسیار محروم و مستضعف در روستای درگاه از توابع شهرستان آستانه اشرفیه بدنیا آمد وی در حالی به  دنیا آمد که از گرمی دستان پدر محروم بود اما هنوز سه سالش نشده بود و مهر و محبت مادرش را هنوز حس نکرده بود که او را هم از دست داد و در آغوش گرم زن دائی جای گرفت وی تحصیلات ابتدائی خود را در زادگاه خود یعنی درگاه بپایان رسانید و چون مدرسه راهنمایی در روستا های اطراف وجود نداشت و عشق و علاقه او به تحصیل او را وادار به درس خواندن می کرد مجبور شد در یکی از مدارس لاهیجان ثبت نام کند تحصیلات راهنمائی را با موفقیت  بپایان رسانید و وارد دبیرستان شد و در رشته اقتصاد به ادامه تحصیل پرداخت او دائمأ اوقات فراغت خود را با مطالعه کتابهای غیر درسی پر می نمود در حالیکه خود رنج فراوانی در زندگی کشیده بود دستگیری به افراد مستمند و فقیر را هیچگاه از یاد نمی برد  و به کودکان و افراد کوچکتر از خودش احترام خاصی قائل می شد . او  در حالیکه جائی کلاس نرفته بود ولی مهارت خاصی در حرفه خیاطی داشت او در سالهای پایانی دبیرستان جبهه رفتن را آغاز نمود در حالیکه در کنار آن به تحصیل علم نیز می پرداخت وی همچنین از اعضای فعال و بر جسته پایگاه مقاومت در گاه بود. و  بالاخره در حالیکه سال آخر متوسط را بپایان نرسانده بود در منطقه رقایبه خرمشهر بر روی مین میرود و به سوی آسمان پر می کشد و اینچنین نام وی بعنوان اولین شهید روستا بر دفتر دلهای اهالی این روستا ثبت می شود.  

 

وصیتنامه شهید رمضان جعفری پرست :

(خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده آنهائی که در راه خدا کار زار می کننند پس می کشند و کشته میشوند. قران کریم )

بنام خدا ، خدای متقیان و مومنان و صالحان بنام خدای شهیدان جانبازان ایثارگران بنام خدای آنانکه سرودشان انالله و انا الیه راجعون و آوایشان لااله الا الله کتابشان (قران ) پیامشان ایمان ،جرمشان قیام ،راهشان اسلام ،امامشان امام ،سلاحشان وحدت درود بر امام امت ناجی مستضعفان دنیا درود بر شهیدان و درود بر رزمندگان که هر روز در جنگ حق علیه باطل حماسه می آفرینند .ای ملت  قهرمان ای سیل خروشان بدانید که هدف ما اسلام بو د و هست و وظیفه شما است که چون گذشته گوش بفرمان امام کبیرمان  خمینی روح خدا باشید و فریب این وابستگان شرق و غرب  را نخورید و جبهه متحد ضد انقلاب را بشکنید.

آخرین به روز رسانی در شنبه 02 ارديبهشت 1391 ساعت 16:50