خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید محمد ارژن
امتیاز کاربر: / 3
بدخوب 
پنجشنبه 22 ارديبهشت 1390 ساعت 14:04

بسم رب الشهداء و الصدیقین

 

 

 

 

 

 

شهید محمد ارژن فرزند حیدر در تاریخ سوم آبان سال 1341هجری شمسی در روستای قاسم آباد از توابع رودسر در منزل پدری به دنیا آمد.در دوره خردسالی دچار بیماری سرخجه گردید و تاسرحد مرگ پیش رفت ولی به لطف خداوند که او را برای ماموریت مهمی برگزیده بود،بهبود یافت.

محمد دوران کودکی و نوجوانی خود را در شرایط سخت و محرومیت در بندر کیاشهر گذراند و تا مقطع پنجم ابتدایی در مدرسه تحصیل نمود.پس از آن برای کسب درآمد و برای اینکه کمک خرج خانواده باشد ترک تحصیل نمود و به کار بنایی مشغول شد تا خرج خود و خانواده را به همراه پدر و سایر برادرانش تامین کند.

محمد بسیار نجیب و مهربان و دلسوز خانواده بود،به پدر و مادر خود بسیار احترام می گذاشت و با برادرانش نیز مهربان بود.

محمد قبل از رفتن به سربازی با دختری از همسایه های خود صیغه محرمیت خوانده و قرار بر این گذاشتند که پس از پایان خدمت جشن ازدواج برگزار کنند.

هنگامی که خبر شهادت برادر کوچکش"احمد"را شنید مصمم شد که او نیز به جبهه برود و در حالی که در حین گذراندن دوره خدمت سربازی بود برای رفتن به خط مقدم نام نویسی نمود و با اصرار از مادرش خواست که راهی جبهه شود. محمد هنگام رفتن به جبهه به مادر سفارش کرد که پس از شهادتش صبور باشد و گریه نکند تا دشمنان خوشحال نشوند.

سرانجام محمد ارژن در جبهه ی نبرد حق علیه باطل در تاریخ 26تیرماه سال 1361 تنها 4ماه پس از شهادت برادرش به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

فرازی از وصیت نامه شهید:

"شهادت همه انسان ها را نمی پذیرد؛انسان وارسته می طلبد و انسان باید واقعا وارسته و عاشق باشد.

من یک سربازم و خود را خالص و مخلص در برابر خدای خود قرار دادم و از هیچ چیزی هم باک ندارم جز خدای خود که تا آخرین نیرو پیش می روم و شهادت افتخار من است."

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 13 تیر 1390 ساعت 06:05