خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید سید رضا شفیع پور
امتیاز کاربر: / 4
بدخوب 
يكشنبه 25 ارديبهشت 1390 ساعت 08:03
                          بسم رب الشهداء والصدیقین
 

 سید رضا شفیع پور فرزند میر حسن در تاریخ 19 مرداد سال 1350هجری شمسی در خانواده ای مذهبی و فرهنگی در لاهیجان متولد شد.

سید رضا به دلیل موقعیت شغلی پدر ،همراه با خانواده لاهیجان را ترک و برای ادامه زندگی به بندر کیاشهر کوچ کرد و دوران تحصیلی خود را در مقطع ابتدایی در مدرسه شهید منتظری و دوره راهنمایی را نیز در مدرسه شهید فهمیده با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی دیپلم ادبیات علوم انسانی را از دبیرستان شهید باانصاف کیاشهر گرفت و بعد از پایان تحصیل 3ماه زودتر از زمان مقرر برای خدمت سربازی نام نویسی نمود.

سیدرضا از همان دوران کودکی در تمامی کارهای منزل و بیرون از آن به پدر و مادر خود کمک می کرد و علاوه بر آن با همسایه گان نیز بسیار مهربان بود و در برخی از مشکلات به آنان یاری می رساند.

بسیار متدین بود و در انجام واجبات و دوری از محرمات بسیار کوشا بود.جوانی با حیا بود و در برخورد با دیگران بسیار مودب و خوش اخلاق رفتار می کرد.

احترام به پدر و مادر و اطاعت از حرف های انها را از واجبات خود می دانست و به خواهر و برادران کوچکتر از خودش سفارش می کرد که هرگز والدین خود را نرنجانند که این باعث خشم خدا خواهد شد.

سید رضا از طرف سپاه قدس گیلان به مهاباد و پایگاه الزهرا(س)آن شهر اعزام شد.شایستگی های او در فعالیت های رزمی و فنی باعث شد پس از مدت کوتاهی مسوولیت بیسیمچی گردان را به او بسپارند.

روز 27 مهرماه سال 1372 هجری شمسی که تنها 20 روز به پایان خدمتش باقی بود در حین انجام وظیفه در تپه های اطراف مهاباد در درگیری با گروهک ضد انقلاب در اثر اصابت ترکش زمین گیر میشود که دشمن او را محاصره می کند؛لحظاتی بعد نیز مزدوران ضد انقلاب تیر خلاصی به او شلیک می کنند و سیدرضا در اوج غربت به شهادت می رسد و به دیدار پروردگارش پر می کشد.

پیکر پاک شهید سید رضا شفیع پور در تاریخ پنجم آبان ماه همان سال پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای بندرکیاشهر در جوار امامزاده آقاسید ابوجعفر(ع) به خاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

 

 

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 13 تیر 1390 ساعت 07:00