خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید مهدی اسماعیلیان
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
يكشنبه 25 ارديبهشت 1390 ساعت 08:46

بسم رب الشهداء والصدیقین

 مهدی اسماعیلیان فرزند حجت الاسلام رمضانعلی اسماعیلیان، در نیمه شعبان سال 1379 هجری قمری مصادف با 23بهمن ماه سال 1338 هجری شمسی در شهرستان قم متولد شد.

وی سومین فرزند خانواده بود که چون همزمان با سالروز ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) به دنیا آمد پدر بزرگوارش او را "مهدی"نام نهاد.

مهدی در کودکی به همراه خانواده به لاهیجان آمد و همانجا در رشته برق تحصیل و مدرک دیپلم دریافت کرد.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزات مردمی علیه رژیم ستم شاهی به ویژه در شهرستان های لاهیجان،آستانه اشرفیه و نیز در بندرکیاشهرو روستاهای اطراف آن فعالیت های گسترده ای انجام داد و نقش موثری در آن جریانات به عهده داشت.

مهدی اسماعیلیان در آن سالهای مبارزه علیه طاغوت یکبار هنگام پخش اعلامیه های انقلابی توسط مزدوران شاه دستگیر و به زندان افتاد.

وی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کمیته عضو شد و در تعقیب و مبارزه با ضد انقلاب و ایجاد امنیت در منطقه تلاش گسترده و شجاعت خاصی از خود نشان داد.

مهدی سال 60 به خدمت سربازی اعزام شد و در طول تمام 19 ماه خدمتش در کردستان در پاکسازی ضد انقلاب در آن دیار،عاشقانه و در کمال گمنامی فعالیت نمود.

روز 25 آبانماه سال 61 که تنها 5 روز از شهادت "محمد اسماعیلیان"،برادر مهدی می گذشت؛مهدی پس از دریافت برگه ی مرخصی خود ، لباس شخصی به تن کرد و روبروی پادگان منتظر وسیله نقلیه ای بود که همان موقع خبر رسید در چند کیلومتری بیرون شهر سقز،گروهک ضد انقلاب یک درجه دار ارتشی را به اسارت گرفته اند.

مهدی بلافاصله و با همان لباس شخصی به همراه چند بسیجی دیگر برای نجات جان آن برادر درجه دار عازم محل می شود؛درگیری بسیار شدیدی بین آنها و گروهک ضد انقلاب رخ می دهد که مهدی این بسیجی شجاع و مخلص همانجا به شهادت می رسد.

شهادت مهدی در این منطقه شوری به راه انداخت که آمار اعزام نیرو به آنجا به طور چشمگیری افزایش یافت.

فرازی از وصیتنامه شهید:

"من با آغوش باز به طرف شهادت میروم. وقتی که شهید شدم جنازه ام را در تابوت کوچکی قرار دهید تا همه بدانند حقیر بودم."

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 13 تیر 1390 ساعت 07:01