خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید ابراهیم اسماعیلیان
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
يكشنبه 25 ارديبهشت 1390 ساعت 08:59

بسم رب الشهداء والصدیقین

ابراهیم اسماعیلیان فرزند حجت الاسلام رمضانعلی اسماعیلیان امام جمعه فقید بندر کیاشهر در تاریخ 19 آذرماه سال 1343 در قریه بارکوسرا از توابع شهرستان لاهیجان متولد شد.

ابراهیم ششمین فرزند خانواده بود و تحصیلات خود را در بندرکیاشهر آغاز نمود و با نمرات بسیار خوب تا سال دوم تجربی ادامه تحصیل داد.

از ابتدای پیروزی انقلاب نقش ارشاد دانش آموزان منطقه را با تعالیم اسلامی در پیش گرفت و به گفته مدیر مدرسه اش؛رفتار ابراهیم حتی روی برخی از معلمان مدرسه نیز تاثیر بسیار خوبی گذاشته بود. بسیار مورد توجه و احترام همکلاسی ها و سایر دانش آموزان بود و همیشه او را دوره می کردند و به صحبت هایش گوش می دادند.

ابراهیم سال 60 وارد بسیج مستضعفین شد و بیشتر روزهای عمرش را تا سال 65 در جبهه ها بود.در جبهه های جنوب غرب و کردستان مرتب و فعالانه حضور داشت.در عملیات های والفجر 4 و والفجر 6 و عملیات قادر و کربلای 2 حضور داشت و علیه دشمن بعثی و مزدوران استکبار مردانه مبارزه نمود.

ابراهیم در طول این سالها هر وقت که به مرخصی می آمد در جذب کمک های مردمی،اعزام نیرو به جبهه ،تبلیغات ،بازدید از جانبازان و خانواده شهدا،سرکشی به خانواده رزمندگان،کمک به دانش آموزان بی بضاعت و تشکیل مجالس روضه و دعای کمیل فرصتی را از دست نمی داد.

به دیدار روحانیون و ائمه جمعه می رفت و از آنان برای مجالس سخنرانی و سوگواری اهل بیت(ع) دعوت می نمود.برای یاری خانواده در کار کشاورزی از هیچ کمکی دریغ نمی کرد و همانند یک کشاورز با تجربه به امورات کشاورزی رسیدگی می کرد.

بسیار کم دیده شد که نمازش را در منزل بخواند تا آنجا که مقدور بود در مسجد نماز می خواند و در مراسم نماز جمعه شرکت می کرد و دیگران را نیز با خود می برد.

ابراهیم اسماعیلیان سرانجام پس از سالها مجاهدت در جبهه های نبرد حق علیه باطل در عملیات کربلای 2 و در تاریخ دهم شهریورماه سال 65 به درجه رفیع شهادت رسید.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

فرازی از وصیتنامه شهید:

خدایا به جوانان ما قدرتی عنایت بفرما که برای خدمت به انقلاب الهی دریغ ننمایند.بارها از خداوند خواسته ام که مرا لیاقت شهادت دهد و این شربت را که بر کام دوستانم ریخت مقداری از آن را هم بر من بچشاند و فراق ما را به دیدار در بهشت مبدل سازد.

برادران بسیجی توجه داشته باشید که سنگر حزب الله امروز،پایگاه و مسجد است.برادران و خواهرانم؛امام و انقلاب را یاری کنید و در همه صحنه های انقلاب حضور داشته باشید.

در کنار روحانیت باشید،مساجد و نمازهای جماعت و جمعه را فراموش نکنید.خود را آماده همه گونه مشکلات و ایثار نمایید و در راه خدا از هیچ چیز دریغ نکنید.

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 13 تیر 1390 ساعت 07:01