خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنانکه که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند.امام خمینی(ره)
بار خدايا توانائيم ده تا در اين جبهه ها تزكيه شوم و بوسيله اين تزكيه به تو نزديك گردم.شهيد غلامرضا حسين پور
 
 

پیوندها

 
 

 
شهید محمد اسماعیلیان
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
پنجشنبه 29 ارديبهشت 1390 ساعت 14:36

بسم رب الشهداء والصدیقین

 

محمد اسماعیلیان هفتمین فرزند حجت الاسلام رمضانعلی اسماعیلیان امام جمعه فقید بندرکیاشهر،در تاریخ 25 ماه رجب سال 1386هجری قمری مطابق با 18اردیبهشت سال 1345 هجری شمسی در قریه ی بارکوسرای لاهیجان دیده به جهان گشود.

محمد که به همراه خانواده به کیاشهر آمده بودند دوران کودکی و نوجوانی را به سرعت و زیر نظر پدر بزرگوارش و سایر برادرانش با فراگیری آموزه های دینی و مذهبی پشت سر گذاشت.

با اینکه در دوران مبارزات مردمی علیه رژیم ستمشاهی کودکی بیش نبود اما علاقه بسیاری به فعالیت های انقلابی داشت که برای او در چنین سنی مقدور نبود.با آغاز جنگ تحمیلی اشتیاق عجیبی برای رفتن به جبهه در او موج می زد.

در همان دوران و در سال های ابتدایی جنگ تحمیلی محمد در طراحی سلاح از خود نبوغ فوق العاده ای نشان داد و چند سلاح جنگی را طراحی کرده بود و یکی از طرح هایش را نیز به تنهایی به مرحله آزمایش رساند که در حین آزمایش چند تا از دندان های او شکست.

سال 1360 و هنگامی که محمد در دوره راهنمایی مشغول به تحصیل بود با کسب اجازه از والدینش برای رفتن به جبهه در پایگاه بسیج مستضعفین ثبت نام کرد.از آنجا که در نام نویسی برای اعزام به جبهه حداقل سن مجاز 17 سال بود،محمد با تغییر دادن سال تولدش در شناسنامه ،خود را متولد سال 1343 معرفی کرد.

محمد دوره آموزشی را در منجیل به پایان رسانید و به کردستان اعزام شد که پس از 3ماه در یک درگیری با ضد انقلاب مجروح شد.سپس در سال 61 به همراه نیروهای بسیجی در عملیات محرم در جنوب غربی کشور شرکت کرد.

سرانجام محمد اسماعیلیان در مرحله سوم عملیات در منطقه عملیاتی "عین خوش"در تاریخ بیستم آبانماه سال 61 در اوج دوره نوجوانی اش به شهادت رسید.

فرازی از وصیتنامه شهید:

اماما تو شاهد باش که ما به ندای"هل من ناصر ینصرنی"تو لبیک گفتیم و ما اهل کوفه نیستیم امام ما تنها بماند.بله این ندا را داده بودیم و اینک به قول خود وفا نمودیم و در عاشورای این  زمان به یاری امام عزیز خمینی بزرگمان شتافتیم.

زندگی این زمانتان را کنار بگذارید و کمتر به فکر جان و مال خود باشید؛جانتان را در راه انقلاب خونبار هدیه به رهبرتان کنید. تاجایی که در توان شماست جان و مال خود را در خدمت به انقلاب الهی هدیه کنید.

از شما می خواهم دست در دست هم دهید و همگی دست در دست روحانیت دهید تا بتوانید انقلاب اسلامی را به رهبری مرد بزرگ تاریخ زمان ما حضرت امام خمینی در سراسر جهان صادر بگردانیم.

جوانان عاشقانه برای شهادت آماده باشید تا از خون سرخ شما انقلابمان از طرف شرق و غرب ضربه نخورد.

آخرین به روز رسانی در دوشنبه 13 تیر 1390 ساعت 07:03